Annons:
Etikett03-katt
Läst 2782 ggr
Minrex
2014-03-25 16:37

Allergi eller soleksem

Hej I förrgår, söndags uppräcker jag på vår hane (devon) att han är rödprickig på halsen o magen. Tänkte att det först berodde på att han o syrran busat o bitit för mkt i varandra. Jag tvättar av o smörjer med bepanten bara för att det såg så irriterat ut. Igår när jag kommer hem så hade han kliat sig jättemkt och gjorde det så jag såg. Nu har han kliat sönder huden runt halsen och framför öronen. Då tänker jag direkt allergi. Men en Kompis som oxå har flera devon har två ab sina som får soleksem så fort de är i solen. Jag undrar om ngn annan haft samma bekymmer? Och finns det ngt kött förutom fisk som katter kan reagera på mer än ngt annat? Tacksam för svar o tips

Annons:
Minrex
2014-03-29 08:26
#1

Ingen som haft en katt som fått allergi på barf??? Det är iaf inte soleksem på vår hane. Varit hos vet i veckan o fått antibiotika o kortison nu. Plus att det blir eliminationsdiet för honom i 8/10 veckor. Han ska nu äta hills Z/D. Skulle vara intressant att höra om ngn annan här varit med om liknande.

Linnea
2014-04-01 14:56
#2

Dom kan vara allergiska mot nån slags kött, tex nötkött.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Animustassar
2014-04-04 11:54
#3

Får han fisk??

// Jenny and the tassiliciousCool

Sarah-S
2014-04-04 16:42
#4

#1 Självklart kan katter bli allergiska även vid BARF eftersom det är protein katten utvecklar allergi mot

Men de vanligaste allergenerna är kyckling, fisk, nöt och mjölk

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

NinaS
2014-04-04 18:42
#5

#1 Lycka till med eliminationsdieten! Kom ihåg att om den valda dieten inte ger resultat, kan katten ändå vara allergisk/intolerant mot något i fodret. Ibland behöver man göra flera eliminationsdieter (med olika dieter), eftersom katten kan reagera på något i den första dieten man väljer. (Eller så är katten inte allergisk/intolerant, så kan det ju också vara. :))

Sarah-S
2014-04-04 19:29
#6

Hur länge ska ha få kortison? Det påverkar nämligen utfallet med eliminationsdiet

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Annons:
Upp till toppen
Annons: