Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2526 ggr
kalindas
3/15/14, 9:26 AM

Standardt immun eller laga mat?

Eftersom jag har en hund som anser att ben inte är nåt som man som en normal hund vågar äta, så kommer jag köpa Benmjöl. Men så behöver jag något extra vitaminblandning för att han (och katterna) ska få i sig den näring de behöver om jag inte får i dem lever och inälvor.
Är det Immun eller Laga mat man ska ha? Eller finns det någon bättre blandning man kan ge?

Han kommer även få Joint Aid för hund.

Tacksam för svar!

/Elisa

Annons:
Mischa
3/15/14, 10:56 AM
#1

Kontakta standardt för råd, det borde vara antingen laga mat eller start mix.

≧◔◡◔≦

kalindas
3/15/14, 11:25 AM
#2

Ok. Tack! 🙂
Jag beställde Laga mat. Tror det blir bäst.

/Elisa

Silvestris
3/15/14, 12:54 PM
#3

Ingen av dem skulle jag säga då de innehåller höga halter kalcium och därför inte bör kombineras med benmjöl. Kör på Blodpulver+ istället.

kalindas
3/15/14, 3:23 PM
#4

#3
Räcker det som tillskott om jag ger benmjöl och inte ger några inälvor eller lever? Har det vanliga blodpulvret hemma. 
Behöver bara veta vad jag ska beställa hem. Så att han får i sig allt han behöver. 🙂

/Elisa

Silvestris
3/15/14, 3:26 PM
#5

#4

Nej, ger du ingen lever behöver du som minst ge tillskott av A-vitamin. Antagligen även av koppar. Benmjöl och blodpulver+ är en bra kombination (men ge dem i olika måltider för bästa upptag).

kalindas
3/15/14, 3:55 PM
#6

Ok, så om jag fattat rätt så ska han utöver köttet och grönsakerna, ha benmjöl och sen kan man ge blodmjöl som extra. Men jag måste lägga till lever ändå? 

Det här är en ren vetenskap så jag känner mig extremt frågvis, men lär mig bäst genom att fråga. 🙂

/Elisa

Annons:
kalindas
3/15/14, 3:58 PM
#7

Om jag köper Laga Mat och inte tillsätter benmjöl. Räcker det som tillskott till kött o grönsaker?
Kan man ändå ge ben då och då?

T.ex. att han får ben ena dagen och då får han ingen Laga mat och de dagar jag inte har ben hemma eller han inte vill ha det att han får Laga mat?

Vet att det inte är bra att överdosera kalk, även om det står att kalken i Laga mat inte tas upp av kroppen.

/Elisa

Fenix_Chicci
3/16/14, 8:27 PM
#8

Kolla bajset hur mycket kalcium han behöver. Är det mörkt/brunt och hårt så är det lagom. Löst och mörkt bajs tyder på för lite kalcium och stenhårt och ljust betyder att hunden fått för mycket.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

kalindas
3/16/14, 8:56 PM
#9

#8
Tack, ska ha bajskontroll! :-)

Har precis torkat lever till honom, då han vägrar äta den rå. Men kommer nog köpa färdig inälvsmat till honom istället.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: