Annons:
Etikett02-hund
Läst 2957 ggr
Susanna_w
2014-01-18 17:27

BARF länkar.

Någon som har tips på länkar till BARF för hund, det jag hittar när jag googlar är på engelska och jag har så svårt för det. Jag ger min hund färskfoder men vill komplettera med lite råa ben vilket jag redan gör men i väldigt liten skala. Vill veta lite mer om vad för ben osv. 

Tack på förhand 

MVH!

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Annons:
Sjöstjärna
2014-01-18 17:35
#1

Varför inte börja med att titta på menyn i vänsterkanten på den här sajten, verkar finnas en hel del matnyttig info.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Susanna_w
2014-01-18 17:41
#2

Jag har kikat där men jag vill gärna ha studier och likn och inte privatpersoner som ger sin åsikt =)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Sjöstjärna
2014-01-18 17:47
#3

Vem tror du är intersserad av att bekosta vetenskapliga studier av barf? De vetenskapliga studier som finns på torrfoder existerar därför att torrfoderindustrin tjänar storkovan på sina undermåliga produkter. Motsvarande pengar finns inte inom barfindustrin eftersom riktiga råvaror kostar pengar och det därför är liten marginal på produkterna. 

Med andra ord kan man generellt i samhället utgå från att ju fler vetenskapliga studier det finns på hur bra något är och ju mer marknadsföring som görs för att påminna om hur bra något är, desto sämre kvalitet är det egentligen på produkten.

Något att tänka på för egen del också. Inte ofta man ser reklam för broccoli, men desto oftare för sportdryck. 😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Susanna_w
2014-01-18 18:19
#4

Nog för att du har en poäng men jag känner mig ju inte direkt manad att köra BARF utan en vetenskaplig grund eller utan kunskap, Jag menar med BARF är det ju inte bara att slänga iväg en kalkonstrupe till hunden och tro att den mår bra i längden av det. Det finns en del att läsa om barf till katter men inte lika mkt till hund. Jag fattar ju att det är bättre en torrfoder men jag vill gärna kunna mer - Både för och nackdelar med barf. Reklam och studier är långt ifrån samma sak. Jag vill gärna lära mig så mkt det går om barf men jag kan ju inte gå utifrån en personlig åsikt jag vill gärna ha vetenskapliga belägg.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

VildaVittra
2014-01-19 13:27
#5

Det finns massor med studier om man söker på scholar. Ex

http://scholar.google.se/scholar?q=Bones+and+raw+food&btnG=&hl=sv&as_sdt=0%2C5

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sploutt
2014-01-19 16:16
#6

Håller verkligen inte med dig om att det finns mer info om barf till katt än till hund? Då kan du inte ha letat ordentligt. barf och färskfoder för hund och katt på facebook står det enormt mycket om barf till hund.

Annons:
Susanna_w
2014-01-19 22:01
#7

#5 Ja absolut, men på engelska, jag letar svenska. 

#6 Vad jag hittar på svenska så hittar jag mest till katt, jag har ansökt att få gå med i fb gruppen BARF men dom har intagningsstopp till februari. Och eftersom jag inte hittar vettiga svenska länkar så ber jag om råd här.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Hildgrim
2014-01-20 17:07
#8

Här verkar det iaf vara en stor undersökning om råutfodring:

http://www.hundisverige.se/2013/02/26/se/ge-din-hund-naturlig-mat!-15784235

vallhund
2014-01-22 09:01
#9

#8 Hundar kan få Salmonella, det är dock ovanligt att de blir sjuka. De kan även få Listeria o Campylobakter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: