Annons:
Etikett17-barf-etik
Läst 5036 ggr
vallhund
11/20/13, 6:39 AM

Ett övertramp till Starman

O du bannas härifrån.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[Starman]
11/20/13, 10:44 AM
#1

Ursäkta?!

[Starman]
11/20/13, 10:45 AM
#2

Vad är det för påstådda övertramp du jiddrar om? 😮

[Starman]
11/20/13, 11:17 AM
#3

Och varför är min tråd låst? Varför tillåter du Medarbetare att helt trolla sönder hela min tråd?

Vad är det som händer här, egentligen? 🤔

vallhund
11/20/13, 12:49 PM
#4

Jag har ypperliga Medarbetare.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Geru
11/20/13, 10:10 PM
#5

Seriöst, det finns tydligen inga bra sajtvärdar kvar på ifokus…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

vallhund
11/20/13, 11:10 PM
#6

#5 Har du problem med mig eller andra sajtvärdar får du ta upp det direkt med vederbörande eller på http://ifokus.ifokus.se/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Geru
11/21/13, 12:41 AM
#7

#6 Du är då mycket medveten om att folk som inte är sajtvärdar eller Medarbetare inte kommer åt den sajten?

Om du har folk som jobbar för dig, och dom behandlar andra människor dåligt så speglar det lika mycket dig som det gör dom.

Så ja. Jag har ett problem med dig. Dig och en drös andra sajtvärdar som gör precis vad fan dom vill, utan någon som helst hänsyn till vad som är rätt och fel.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Katti
11/21/13, 1:27 AM
#8

Dags för den där banningen tycker jag. Tråkigt att en person (om än med flera alias) kan skapa dålig stämning på en annars mycket trevlig sida.

Beskrivning av sajten:

"Det här är en sajt om hundens, kattens och illerns näringslära, för dig som vill ha lite mer kött på benen om ämnet BARF, Biologiskt Anpassad Rå Föda.

_Här diskuterar vi hur man utfodrar sina djur med rått foder, näringsvärden, näringsbehov, ställer frågor och ber om hjälp, stöd och rådgivning samt diskuterar precis allt som har med BARF och våra djurs utfodring att göra.

Sajten är till för både för dig som är helt nybörjare på BARF, för dig som kanske bara är nyfiken och för dig som kanske redan har en hel del kunskap och erfarenhet, alla kan vi hjälpa varandra att få större insikt om djurens naturliga utfodring!"

_Starman är uppenbarligen inte här för att diskutera BARF, utan för att ifrågasätta BARF, oss och hela världen. Som att gå in på en sida för motocross och på allvar vilja vara med och tävla på sin tandemcykel. Ger garanterat mothugg, men gör inget annat än irriterar och skapar dålig stämning. Vi som håller till här har tagit ställning (eller är mitt i ett ställningstagande) för naturlig mat till våra djur. Att osakligt ifrågasätta och vara otrevlig får oss inte att ändra inställning.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

blombuketten
11/21/13, 2:22 AM
#9

#0. Jösses, övertrampen står din Medarbetare för. Håller fullständigt med Geru.

Mullemu
11/21/13, 3:29 PM
#10

#6 Du gör ett bra jobb och jag uppskattar dina ansträngningar att hålla forumet inom de ramar som angivits i sajtbeskrivningen. Här diskuterar vi, lär oss mer om och delar med oss av vår kunskap om barf. Torrfoder och annan djurmat kan diskuteras på andra forum där folk har intresse för sånt.

pinku
11/22/13, 1:16 AM
#11

Det görs en egen tråd med ett hot till en medlem… Är detta verkligen seriöst?! Är det verkligen på riktigt?

Om man dessutom läst tråden det gäller är det ju helt uppenbart att en Medarbetare endast är ute efter att trolla sönder starmans tråd. Det är en skam, verkligen.

#8

Försöker du insinuera att starman har flera nic? Sjukt fult isåfall, det finns ingen anledning att tro det.

VildaVittra
11/22/13, 2:19 AM
#12

#11 Det är ingen hemlighet att han har det, det har han själv skrivit flera gånger öppet.

Och tyvärr har du fel om min avsikt i tråden. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

pinku
11/22/13, 2:57 AM
#13

#12

Har han skrivit att han har flera alias som han skriver under på BARF? Det måste jag ha missat i så fall.

Om du inte var ute efter att trolla/tramsa så är det verkligen inget som framgår.

Annons:
VildaVittra
11/22/13, 3:00 AM
#14

#13 Jag har sett det lite varstans, har inte haft intresset av att memorisera exakt var.

En av skrivreglerna på iFokus är ju att man ska läsa inlägg så som att de är skrivna med gott uppsåt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

pinku
11/22/13, 4:01 AM
#15

#14 Det är en rekommendation, inte en regel. Och det är en rekommendation du själv borde ta till dig. Fastän jag kan hålla med om att ibland är det oerhört svårt att se ett gott uppsåt bakom vissa skrivna inlägg. Som när någon trollar, till exempel.

VildaVittra
11/22/13, 8:18 AM
#16

#15 Nej, det är en regel. Det står nämligen inte bör i texten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

pinku
11/22/13, 5:18 PM
#17

#16 Det ÄR ingen regel. Äh, skitsamma, känns inte som jättestor mening att diskutera detta. Eller med dig.

VildaVittra
11/22/13, 5:26 PM
#18

#17 Jo, det är det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sarah-S
11/22/13, 5:57 PM
#19

# 17 Sandlådenivå!

Läs skrivregler och trivselregler på denna länk 

http://barf.ifokus.se/articles/4d714635b9cb46222105b572-skrivregler-for-barf-i-fokus

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

pinku
11/22/13, 6:13 PM
#20

#19 Men ge er. Om man skapar en sandlåda får man räkna med att folk tar med sig hink och spade. Möjligt att ni har er egna regler här på BARF. Men vildvittra påstår att det ingår i iFokus allmänna regler, vilket inte stämmer. Men era egna regler verkar vara samma som iFokus allmänna. Så jag förstår inte tjafset. Det finns Skrivregler, och det finns "tänk på att". Det är en skillnad.

Annons:
Sarah-S
11/22/13, 6:48 PM
#21

#20 Är det så svårt att förstå att #14 menar barf.ifokus? Det gör ju inget om man inte är aktiv på ett forum man inte uppskattar så slipper det skapa dålig stämning för de andra medlemmarna

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

pinku
11/22/13, 9:11 PM
#22

#21 Men när någon blir illa behandlad, även på ett forum som man i övrigt skiter i, då BÖR man gå in och sätta ner foten. Som medmänniska. Och ja, det är svårt att veta att vildvittra menar BARF, om hen inte skriver det. Och återigen, BARF verkar ju ha samma allmänna regler som iFokus i stort. Så håg förstår inte skillnaden mellan BARFs regler och iFokus allmänna.

LaSadie
11/27/13, 2:11 PM
#23

#22 Varje Sajtvärd hanterar sin sajt som dom vill, man får skapa vilka regler som man vill och det kan vara helt skilt från andra sajters regler. Om jag som sjatvärd inte vill ha medlemmar som tycker om marsvin så sätter jag en regel för detta. iFokus distruberar plattformen för att kunna skapa intressesajter, sen skiter de bakom iFokus mer mindre i det. Det finns/fanns diskussioner om detta sedan tidigare på support och medarbetarsidan för iFokus. Don't shoot the messenger.

För övrigt. Jag tycker att Starmans tråd var ute efter att provocera fram en reaktion. Det var som att tala med en vägg där hen hade en agenda, inte intressarad av Barf och förstod inte varför andra utfodrade med barf. IMO!

pinku
11/27/13, 2:57 PM
#24

#23 Jag vet detta. Det betyder inte att alla sajtvärdar/medarbetare beter sig korrekt. Och återigen, när man ser detta bör man säga att det inte är ok, att man ser vad personerna sysslar med. Jag kan inte tvinga någon att vara juste och rättvis, allt jag kan göra är att gå in och säga "vad håller ni på med? Tycker ni verkligen att man beter sig såhär? Det här är inte ett juste beteende!" Förmodligen skiter både vildvittra och vallhund i vad jag säger. Men kanske någon stolpsittare vaknar till… Oavsett så vägrar jag hålla tyst när jag ser mobbningsfasoner!

VildaVittra
11/27/13, 3:03 PM
#25

#24 Tycker du att vi ska acceptera ditt beteende när du kallar oss för stolpskott?

Sedan ber jag dig att inte försöka tillskriva mig och Vallhund något, du kan inte alls veta vad vi bryr oss om eller struntar i.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

pinku
11/27/13, 3:09 PM
#26

#25 Och nu börjas det mot mig också, snygg räddning! Vet du skillnaden mellan stolpskott och stolpsittare? Stolpsittare är de som läser tråden, men inte skriver. Jag syftar alltså inte på varken dig eller vallhund. Vidare skriver jag "förmodligen" som är ungefär samma sak som "jag antar" dvs jag tillskriver varken dig eller vallhund något, det är egna funderingar.

VildaVittra
11/27/13, 3:21 PM
#27

#26 Räddning? Jag behöver inte räddas från något.

Nu ber jag dig vänligt men bestämt att sluta söka att skapa konflikter.

Detta forum handlar om barf, vilket vi bakom sajten jobbar för att det ska få fortsätta att göra. Respektera det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
vallhund
11/27/13, 3:30 PM
#28

#24 o #26 Nu räcker det med dina beskyllningar/antydningar. Vill du diskutera våra sätt att moderera får du ta det via PM.

Det ä inte rätt mot Starman att denna tråd ff lever eftersom hen varken kan läsa eller skriva här.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: