Annons:
Etikett12-fodra-sjuka-eller-gamla-djur
Läst 3536 ggr
scheindel
2013-10-30 18:02

barfa hund med artros?

hej,

min 7-åriga grand danois har fått artros. veterinären rekommenderar någon mat från RC som skulle vara bra för att den innehåller omega3,  glucosaminer och någon mussla som ska vara bra mot artros. jag känner mig inte så pigg på att byta till RC av flera skäl utan funderar på att barfa istället. jag tror själv att ju mer naturligt, desto bättre.

jag barfade henne under en period när hon var yngre och hon mådde väldigt bra av det. slutade för att det helt enkelt var för mycket jobb med att tillverka egen mat till då 2 så stora hundar när jag inte hade möjlighet att frysa in mat utan måste fixa med det väldigt ofta. men nu känner jag att hennes välbefinnande naturligtvis går först och jag tror att barf kan vara det bästa alternativet.

är det någon här som har erfarenhet av att barfa en hund med artros? är det något speciellt jag ska tänka på om jag bestämmer mig för att göra det? något jag ska göra annorluna i jämförelse med en frisk hund, tex olika ingredienser eller olika proportioner mellan ingredienser, mer eller mindre av något? har ni tips om bra tillskott jag kan ge henne så att hon får omega3 och glucosamin? behövs det öht tillskott av omega 3 eller kan jag se till att hon får i sig tillräckligt på naturlig väg? vilket är isf bästa sätttet?



Annons:
vallhund
2013-10-31 02:45
#1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

silverorm
2013-11-01 01:43
#2

Min tik (dogo argentino/amstaff) har helt kassa höfter o elak artros i sitt ena bak knä. Vetten sa: Banta hunden, hellre för smal än för tjock. Så jag gick helt över till barfning, kött, ben o inälvor, ger endast GG Ben o Brosk som tillskott. Fungerar utmärkt. 🙂 (jodå min tik medicinerades med, för höfterna, blev som ny..)

[MyCassie]
2013-11-01 23:55
#3

En del vet jag ger hunden djävulsklo om den här artros, ska tydligen hjälpa.

Sarah-S
2013-11-04 09:45
#4

Jag anser att det inte finns någon anledning att barfa annorlunda för att hunden har artros, däremot är det viktigt att den hålls i normalt hull

En hund med artros kan få lindring av glukosaminer, djävulsklo, NSAID, fettsyror mm

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: