Annons:
Etikett11-fodra-dräktiga-växande-djur
Läst 2403 ggr
[idaskoog]
10/8/13, 7:33 PM

[K] dräktig hona

Hej!

Jag har två dräktiga katter här hemma som jag barf:ar så mycket som det går. Ibland vill de enbart äta blötmat från burk och ibland vill de enbart ha torrfoder men för det mesta får de barf. Jag vågar inte ta bort blöt- och torrfodret helt eftersom att det är så viktigt att de får i sig mat nu när de är dräktiga. Jag är införstådd i näringsämnena som en katt behöver men inte vad man måste tänka på med en dräktig katt?? Är det samma mat men mer av allt eller vad ska man tänka på?

Fråga nr. 2…kan en dräktig katt få för mycket barf/blötmat eller ska man servera dem så mycket de vill ha?

Annons:
Caleus
2/23/14, 9:43 AM
#1

Följer ☺️ vill gärna med veta

Silvestris
2/24/14, 10:31 AM
#2

Man behöver inte ta någon särskild hänsyn annat än att man får erbjuda honan fler måltider ju längre in i dräktigheten hon kommer. Hon behöver ju mer energi men får plats med allt mindre mat åt gången.

Tessera
2/26/14, 12:38 PM
#3

Min Minou fick lite 'dräktighetsnoja' och började älska lamm över allt annat, så sista månaden åt hon till 90% lamm…och hon ville gärna äta mitt i natten också, vilket vi löste med att det serverades mat på byrån när vi gick och lade oss, så fick hon äta när hon ville (gammelkatten Pandora, som på grund av sina lite dåliga njurar inte ska äta för mycket av BARF:en kommer inte upp där och hennes bror var fullt nöjd med kvällsmat och behövde ingen 'nattamat'.

Upp till toppen
Annons: