Annons:
Etikett10-fodra-friska-djur
Läst 2470 ggr
Swadika
2013-09-08 12:34

Lite frågor

(ledsen för extremt långt inlägg)

I dagsläget ger jag ca 100g VoH valpfoder till min 7 månader chihuahua ~2 kg. Men ska nu till nästa omgång ge honom lite mindre då han nu har nått en helt okej vikt plus byta till NR 25 eller 33. Vilken rekommenderar ni om ni läser klart hela inlägget :)

Jag fick en sån där gratis påse med köttbullar ifrån MUSH och såg att de hade väldigt många olika och roligare smaker och tänkte att någon eller några dagar i veckan kan jag byta ut VoH mot köttbullarna. Bör jag tillsätta något mer de dagarna som han får köttbullarna eller räcker det? Just nu har bara min återförsäljare Nöt, Gris, kyckling men funderar senare på att Nöt, ren, lax. 

Om man ser bort de fodrerna så vill jag även kunna ge lite köttfärs någon dag i veckan. Om vi säger att jag ger VoH, antingen 33 eller 25 fyra dagar i veckan, MUSH köttbullar Nöt, ren och lax 2 dagar i veckan och köttfärs 1 dag i veckan. Vad för djur bör köttfärsen vara? Jag kan ha tillgång till älg under hösten och vintern men resten utav året skulle jag vilja ge något annat. 

För att kortfatta frågorna

  • Ska jag ge NR 25 eller 33?
  • Ska man tillsätta något de dagarna man ger köttbullarna?
  • Vad för djur bör köttfärsen vara?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Upp till toppen
Annons: