Annons:
Etikett06-vänja-djuren-vid-rå-föda
Läst 3165 ggr
kalindas
5/22/13, 6:12 PM

Standardt Laga Mat

Håller precis på att vänja över min hund till färskfoder och har vaga planer att längre fram börja barfa mer och mer.
Tyvärr har min ekonomi inte samma planer nästa månad. Veterinärbesök med mera har gett lite kris i kassan. 😕
Vill inte gå tillbaka till torrfoder utan hålla han på färsk mat. Ger just nu Bravo och kommer väl fortsätta med den ett tag.
Men frågan är nu.
Kan jag för att dryga ut maten och fixa denna månadens tighta ekonomi genom att köpa Standardt Laga Mat och ett mål om dagen ge honom kokt ris, en rå kycklingvinge och en halv dos av pulvret? Sen ge ha halva mängden Bravo vid det andra målet?

Nu får han 4 bravoburgare per dag. Han väger 27kg.

/Elisa

Annons:
Fenix_Chicci
5/22/13, 6:53 PM
#1

Ris skulle jag då inte ge. Kan på inget sätt ersätta kött. Däremot brukar man kunna få tag på billig blandfärs som du kan använda istället för riset. 

Angående tillskottet så innehåller "Laga Mat" väldigt mycket kalcium och ger du färskfoder samt då kycklingvinge så tror jag inte all denna kalcium behövs. Så jag skulle nog ge Standardt Immun. Laga Mat är främst till för dom som ger enbart kött och grönsaker. Men är inte jätteinsatt vad gäller kosttillskott. Och gäller det bara en månad så kan du nog skippa tillskottet helt.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

kalindas
5/22/13, 7:09 PM
#2

#1
Tack. 🙂
Jag tror jag löst matfrågan och kan köpa en kartong Bravo som räcker till 25/6. Efter det får jag se hur jag går vidare.

Men bra tips om Immun istället. För får jag som jag vill så kommer jag försöka lära han äta mer ben längre fram. 🙂

/Elisa

Upp till toppen
Annons: