Annons:
Etikett06-vänja-djuren-vid-rå-föda
Läst 3021 ggr
Klasselover
2012-10-28 22:54

Hur snabbt ska man byta över?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sökt lite men inte riktigt hittat svaret jag söker :)

Har en 5-månaders katthona som jag ska börja BARFa. Hon äter allt, har smakat lite småbitar här och där och kastar i sig allt (glupsk kisse) så det lär inte bli svårt att vänja över henne, men jag undrar under hur lång tid jag ska vänja in henne? Nu får hon ca 15g om dagen utöver fri tillgång på torrfoder och vatten, och jag har räknat på att hon kommer äta ca 75-85g/dag sen.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Annons:
Robmel
2012-10-29 07:01
#1

Hej,

Såvitt jag vet så finns det ingen absolut regel. Det finns de som börjar rakt av och de som gör det över flera veckor. Alla katter är ju olika. Känn efter själv och testa, märker du att din katt reagerar med att spy/dålig mage så får du helt enkelt backa bandet. Låt aldrig din katt gå för länge med dålig mage. Speciellt om det är en kattunge.

Lycka till!

Minrex
2013-09-25 21:58
#2

Nu måste jag få fråga i denna tråd… Ser att den är gammal men kanske ngn ser sen ändå… Jag skrev under kvällen om ni katt som har kräkts några ggr nu när jag börjat med barf… Har redan fått bra svar av silverstris men när jag läser att du #Robmel skriver att katten kan kräkas i början så måste jag fråga igen… Är Der ngt dom kan vara vanligt i början att de kräks? /Jennie

Upp till toppen
Annons: