Annons:
Etikett19-medlemspresenationer
Läst 3355 ggr
willas
2/10/12, 1:10 PM

Gammal BARFare, ny här

Jag har ufodrat mina hundar med BARF sedan 1999.

Först var det två boxrar. Den ena hade eviga problem med lös mage och öroninflammationer. Den blev frisk då den började få BARF vid 5 års ålder och slapp mag- och öronproblemen fram till sin död.

Nu har jag en storpudel, Lindie 9 år, och en vattenhundskorsning, Taffo 5 år. Båda har ätit BARF sedan de kom till mig.

Det är betydligt lättare med BARF numera, då det finns en massa företag och affärer som säljer rå djurföda. För tio år sedan fick jag jaga runt i slakterier och liknande.

Dessutom accepteras det numera. I början fick jag höra kritik från såväl andra hundägare som veterinärer och andra hundproffs.

Annons:
BARFmycat
2/13/12, 5:05 PM
#1

Välkommen till sajten!Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Heffipeffi
2/14/12, 12:05 AM
#2

Kommer i håg dig från NordBarf-listan? Hade du inte lite problem med Lindies ben, eller minns jag fel? Hur har det gått?

willas
2/14/12, 6:35 AM
#3

Medan hon växte, kring halvårsåldern, hade hon helt övervinklade "handleder" (vad heter den leden på hundar? handlovsben?).

Jag drog ner på maten så mycket jag vågade. Det blev sakta bättre och när hon blev vuxen var hon helt normal.

Vad skulle ha hänt om hon fått annan mat. Skulle problemet ha uppstått om hon ätit torrfoder? Skulle det ha blivit bättre även om jag inte dragit ner på maten. Det får vi aldrig veta.

Facklan
6/7/12, 6:40 PM
#4

Hej då vet man att fråga dig om ett o annat Flört

willas
6/7/12, 9:34 PM
#5

Fråga på bara. Jag har inte brytt mig om att läsa på teori under de senaste åren. I början gjorde jag det, men vid det här laget känner jag mig trygg i barfandet och funderar inte så mycket.

Facklan
6/7/12, 9:47 PM
#6

jag kan tänka mig att det går på känn efter ett tag .. jag klurar på grönsakerna just nu … för kött, kycklingen e inget svårt att få i henne … men jag kommer varva med torrfoder o då får hon ju i sig allt i annat väg :-)

Annons:
willas
6/8/12, 5:53 AM
#7

Du menar att hunden krånglar med grönsakerna?

Blanda först rätt mycket kött och lite grönsaker. Öka gradvis på grönsakerna.

Varför varva med torrfoder?

Upp till toppen
Annons: