Annons:
Etikett04-iller
Läst 3002 ggr
[StrangePoetry]
1/25/12, 12:32 PM

Kan jag barfa ibland?

Hej hej, jag har blivit allt mer intresserad av det här med att barfa sina illrar. Jag skulle ju vilja ge mina älsklingar lite mer varierad kost än bara torrfoder och någon godis bit emellan.

Skulle det funka om jag bara barfade emellan åt, ca 2ggr/vecka?och då tänkte jag att det kanske var möjligt att avnända lite överblivet kött från matlagningen bland annat. och köpa lite kykling hjärtan och lever för att kunna frysa in och variera med.

Benmjöl kan jag göra själv, men är det något annat jag skulle behöva tillföra?

Fiskolja har jag hör och läst lite om, men hur mycket ska jag ge isåfall och ska jag hälla/droppa lite över köttet tillsammans med benmjöl eller hur ska jag gå tillväga i så fall? behövs det ens?

Jag är en über färsking när det kommer till sådant här så alla tips uppskattas enormt.

Annons:
[Gemm]
1/28/12, 3:52 PM
#1

Det finns lite delade meningar angående att blanda så då man faktiskt hoppar mellan olika typer av foder. De skijler sig så åt, BARF och torrfoder, att magen kan bli lite upprörd och att det blir jobbigt i längden.

Då är det kanske bättre att du tar dig tid och läser in dig på ämnet så att du känner dig taggad till att fasa över helt? Eller så kan du använda dig av färskfoder en tid? Att variera mellan färskfoder och BARF ska inte vara några konstigheter då det är i princip samma sak fast i olika konsistens.

Roligt hur som helst att du är nyfiken på BARF =)

Iaf, det du behöver om och när du börjar är i princip samma som behövs till katt. Procenten är detsamma och de har behov av både hjärta för taurin och lever för a-vitamin, ben för mineraler och spårämnen samt muskelkött och fett.

Benmjöl behöver du bara om du inte ger ben eller om de inte äter benen du ger dem. Kycklingvingar brukar vara populärt hos illrar! Fiskolja använder jag mig inte av då mina katter jagar utöver sin BARF så den frågan överlåter jag åt någon annan.

Upp till toppen
Annons: