Annons:
Etikett19-medlemspresenationer
Läst 2909 ggr
wesdi
10/15/11, 6:58 PM

Presentation av Wesdi!

Hejsan!

Lena heter jag och bor i Gävle.  Sambo och hundägare: Storpudeln Diesel (född 2005) och jaktcockern Wesslan (född 2009).

Båda rätt aktiva vovvar, båda tävlar i agility och cockern tränas/prövas även i fältprov spaniel. Lydnaden har vi lagt på hyllan tills vidare. Pudeln har gått viltspår och är viltspårssvamp. Har även gått en eftersökskurs men vi har inte kommit ut i skarpt läge. Satsar mer på cockerns jaktträning.

Barfa… eller göra *hemlagad mat* har jag, utan att tänka på det och inte ens erkänna det, gjort rätt länge… i olika mängd. Helt utan torrfoder har jag inte varit, fryst färskfoder finns även i frysen. Även torkade burgare.

Torrfoder/torkade burgare är bra att ha med sig är vi är ute på resor/träningar/kurser/tävlingar/prov och tillgång till frys/kyl är begränsad.

Kräsen när det gäller torrfoder har jag varit hela tiden, undvikit alla torrfoder innehållandes spannmål och allt för mycket *konstigheter*.  Därmed så smög sig nog *hemkokeriet* på allt mer, utan att jag egentligen tänkte på det. Har liksom aldrig sett mig själv som en *Barfare*…. varför vet jag inte.

Det var husse som till slut sa det - att jag visst lagade det mesta maten till hundarna själv. Frysen visade det om inte annat Flört.

Så jag tänkte efter och jaa… insåg att husse hade rätt. Hemma i vardagen… så gör jag ju egen hundmat… det är mest när vi är på resande fot som jag har torrfoder/torkade burgare.

Det var lite om mig….

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
Upp till toppen
Annons: