Annons:
Etikett06-vänja-djuren-vid-rå-föda
Läst 3110 ggr
[Aquelegia]
2011-09-28 21:27

Vägrar äta ben !

Har gett min katt kycklingvingar. Först hel men det ville prinsen inte veta av. Sedan hackade jag sönder benen lite så att han fortfarande får tugga lite men inte ens det rörde han. Jag ger honom, kycklingmage(får i sig senor och en del brosk), kycklinglever och hjärta (filé äter han inte). Nötfärs ibland, nötkött ibland MEN ben måste jag verkligen få i honom. Han mår verkligen toppen av den här kosten så tänker inte för min värld gå tillbaka till annat. Har gett han Bozita för att förhindra bristen på kalcium i väntan på benätandet, men han äter inte det heller. Vart hittar jag benmjöl? Googlat men inte hittad! Kan man be djurbutiker köpa hem? Kan jag ge honom mald äggskal i väntan?,vet att det inte ersätter ben!

Annons:
Rose1
2011-09-28 22:20
#1

Äggskal täcker absolut det förlorade kalciumintaget om katten inte äter ben. De flesta katter vill inte äta benmjöl…
Det är nog inte så många katter som äter tillräckligt med ben för att täcka sitt kalciumbehov.

Som nödlösning får man ge mjölksyrad kalk.
Den är inte pulvrig i konsistensen, utan löses lätt med lite vatten och hälls över köttet.

[Aquelegia]
2011-09-28 22:50
#2

Går det att täcka behovet av ben om man ger hela möss?

Heffipeffi
2011-09-29 17:51
#3

#1 Anser du att kalciumbehovet inte täcks om man öljer mallen och ger 10% ben?
Jag har inga svårigheter att få i mina katter 10% ben, tvärtom. Det händer att de får upp emot 20% ibland,

Katti
2011-09-30 09:42
#4

#2 Hela möss är en fullständigt komplett måltid för en katt. Närmare vad naturen täkte när den skapade katten än så kommer man inte Skrattande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Aquelegia]
2011-10-01 01:04
#5

#4 okej då ska jag kolla upp om djurbutikerna säljer några frysta möss och hur dem är dödade. Undra bara om han äter dem om han inte dödat dem själv. Värt att testa så han får i sig allt !

Elcyion
2011-10-02 13:23
#6

På foderbilen finns det benmjöl. De djurbutiker som är återförsäljare åt Standardt kan också ta hem benmjöl.

Medarbetare på jack russel terrier

Annons:
Upp till toppen
Annons: