Annons:
Etikett16-undersökningar
Läst 3500 ggr
MaalinF
9/8/09, 4:34 PM

Veckans Fråga! Hur mycket barfar du?

Ja hur mycket barfar ni?


 

 

Annons:
Alexej
9/9/09, 1:13 AM
#1

Vill gärna lära mig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

SaraC
9/9/09, 1:45 AM
#2

Lär gärna mer.

Har hittills bara kommit till att ge hunden färskfoder.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
9/9/09, 3:55 PM
#3

Jag har varken tillräckliga kunskaper om hundens näringslära eller plats i frysen för att kunna barfa, men jag vill lära mig och kanske kunna barfa i framtiden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MaalinF
9/9/09, 3:57 PM
#4

Här hemma så är det 50% barf men hoppas öka på det snart.


 

 

[Hilo]
9/10/09, 11:50 AM
#5

Vill jättegärna lära mig!

Dock kör jag med färsk vilt och rå kyckling tillsammans med det vanliga fodret. Glad

Dorkiis
9/11/09, 5:21 PM
#6

vill gärna lära mig, men just nu ger jag lite rått till mina kissar eftersom den ena blev lite taskig i magen av mjau mjukmat. Så de får torroder och lite mjau blötmat blandat med lite köttfärs/kyckling =)

Annons:
sarae
9/11/09, 8:10 PM
#7

Helbarfar större antalet av mina illrar. Har en individ som vägrar kött, så pga av honom måste jag servera torrfoder till hans gäng, även om de flesta i den gruppen ändå väljer kött. Mitt andra gäng har bara ätit Barf under större delen av sitt liv.

[Saiva]
9/11/09, 8:34 PM
#8

Jag klickade i "Annat" :o) Eftersom den ena katten helbarfar jag sedan flera månader tillbaka. Den andra håller jag på att fasa över från burkmat till barf. Han har väldigt känslig mage så det går långsamt. :o) Men målet är helt klart att kunna helbarfa alla katterna.

HannaM
9/11/09, 9:39 PM
#9

HUndra procent barf. Torrfoder används som godis. Nu önskar jag mig bara en frysbox så det blir lite lättare att förvara så man slipper handla konstant.

UlrikaD
9/11/09, 10:06 PM
#10

Helbarf på två av mina illrar. De resterande 8 illrarna och mina 4 katter kör hälften barf och hälften torrfoder.

[Gisele]
9/11/09, 10:56 PM
#11

Jag vill gärna lära mig. Nu ger jag blötmat och råa köttben och en del rått kött, håller på att lära mig vad de gillar och för tändernas skull.

[Perfektion]
9/12/09, 3:45 AM
#12

Helbarfar mina katter men kompletterar med Mjau då och då. Har hållt på i två år.

helhol
9/12/09, 12:24 PM
#13

Jag kn inte detta. Men vill gärna lära mig

Annons:
vallhund
9/13/09, 6:25 AM
#14

HelBARFar min/mina hundar sedan flera år.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

LottaL
9/14/09, 12:19 PM
#15

Mina två katter får ett mål barf om dagen. De gillar inte "röror" så de får lever/hjärta/kycklingvingar/muskelkött var för sig.

Vattnadal
9/14/09, 1:10 PM
#16

Barfar bara hundarna som godis och berikning nu. Har haft en som inte tålde torrfoder tidigare, ochg barfades. En barfas mellan varven, om vi inte får tag på foder han fungerar på.

När antalet hundar ökar blir det nog blandat torrfoder och barf, 50/50 gissar jag, eller typ fodax.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Silvestris
9/14/09, 7:26 PM
#17

100% BARF till mina katter.

Saga85
9/15/09, 12:22 AM
#18

Svarade "ger som godis", det är väl närmast sanningen. Jag skulle gärna vilja barfa min iller, men hon är inget fan av rått kött. Försöker truga på henne kycklingvinge med jämna mellanrum (för att hålla tänderna i trim), och dessa tuggar hon lite halvhjärtat på.

När min mors ena katt fick tag på en av hennes kycklingvingar gnagdes den ren på ett par minuter (de åt inte benet), så de ska väl också få lite att gnaga på i framtiden.

Faxlin
9/17/09, 10:20 AM
#19

Jag skrev att jag barfar 50% men det stämmer inte riktigt. Här har de alltid torrfoder står framme, men de väljer lättigt att äta kött då det serveras. Dock barfar jag mest med hela möss. Och det är inte alltid jag har hela möss hemma till hela gänget. Då serverar jag vanligt kött istället. Men det blir inte riktigt samma sak. Vill heller  inte ge för mycket av köttrester då man då måste ge en massa tillägg.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ales
9/23/09, 2:21 AM
#20

Jag barfar alla mina hundar till 100% & har gjort så i 9,5 år nu.

Annons:
LinaN
9/23/09, 7:32 PM
#21

Jag ger illrarna alldeles för sällan barf, oftast kycklingmage som är litet mer att tugga på och kycklinghjärta. Levern klarar vi inte av längre härhemma (både jag o sambon är vegetarianer och levern luktar vidrigt)

Katten bara fryner på nosen gentemot barfmaten medan hunden försöker sno allt, så illrarna får man låsa in om de ska få sin mat för sig själva. Han klättrar nästan in i sovburen för att komma åt barfet.

Hade velat barfa samtliga husdjuren, Men har inte tillräcklig kunskap ännu. och undrar hur ajg ska mata katten som är så kinkig med rått kött. Han jagar både fågel och möss/råttor ute men nu är han innekatt och får inte ränna hursomhelst. Så han äter ju kött.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

nintendo
9/24/09, 1:05 AM
#22

Jag röstade på 50% men ärligt talat har det inte varit fullt så mycket den senaste veckan, mina kattungar får nya tänder nu och har haft lite svårt att äta så de har fått mest Mjau tetra och så råa äggulor när de haft svårt att tugga.

Det är så skönt att de börjar äta normalt nu igen, jag ska ta och tina lite kattkorv till imorgon.

fulano
2/25/11, 7:20 PM
#23

Heltidsbarfar. I min hjärna vore ngt annat korkat. Cool

Katti
2/26/11, 1:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag tog steget fullt ut för fyra månader sedan och började helbarfa mina hundar. Jag hade väl inte 100% koll då, och har det inte nu heller, men är ändå helt övertygad om att detta är många gånger bättre än torrfoder. Med en varierad naturlig kost kan det liksom inte bli speciellt mycket fel och kroppar, djurens liksom våra, är oerhört toleranta.

Jag anstränger mig mycket just när det gäller variationen. Mina hundar får nöt, gris, kyckling, kalkon, fisk (i form av vomoghundemat spannmålsfritt helfoder i brist på annat…), ägg och får. Till sommaren kommer det även att bli en del kanin.

Katterna är en annan historia… Jag har två birmafröknar av ädlaste sort. Riktiga prinsessor är de. Som sådana vill de inte befatta sig med något som ser ut att kunna ha varit levande. Och så är det bara! Men om mindre än en vecka flyttar vi (från de två bondkatterna som äter allt) och så fort vi har kommit iordning ska det bli andra bullar, d v s BARF för deras del också. Jag är dock inte säker på att det blir 100% BARF till dem, men det är ett mål!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Lusthan
2/26/11, 1:34 PM
#25

Halvbarfar men mest just nu för att jag håller på och lär mig och vänjer katterna vid det. De äter inte allt de behöver äta för att det ska gå att göra på heltid.

[Gemm]
2/26/11, 11:11 PM
#26

100 % BARF på 4 katter och 2 illrar.

Elcyion
5/9/11, 11:24 PM
#27

Heltidsbarfar en katt och halvtidsbarfar den andra. Fjantkattens om halvtidsbarfas slutar äta om hon får barf varje måltid (även om jag ger olika delar varje gång). Bättre att halvtidsbarfa än inte alls.

Medarbetare på jack russel terrier

Annons:
Upp till toppen
Annons: