Annons:
Etikett19-medlemspresenationer
Läst 3008 ggr
AnneN
9/11/09, 7:25 PM

Presentation av AnneN

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla glada (alla andra med för den delen)! Skrattande

Många vet nog redan vem jag är här på iFokus då jag har en förmåga att dyka upp lite varstans, men för er som inte vet vem jag är så tänkte jag presentera mig lite.

Jag heter Anne (e:et uttalas inte), bor med sambon och våra 4-benta varelser i en lägenhet i Luleå.

De 4-benta varelserna är 1 blandrashund som heter Velvet, 3 huskatter vid namn Tussan, Sotis & Lillan, 2 råttor som heter Pandora & Elektra och 2 gerbiler som heter Sandy & Hjortron.

När jag inte sitter vid iFokus så söker jag jobb (är arbetslös), pysslar med djuren, är nybliven aktiv medlem i Hundhuset och älskar att pyssla med allt som har med djuren att göra.

För bara ett par år sedan så hade jag inte ens hört talas om Barf, men sedan så fick jag veta att min hunds klåda berodde på spannmålsallergi. Hon är alltså allergisk mot ALLA spannmål (ris, majs, havre, vete, korn, råg) så jag blev tvungen att leta efter alternativa foder, inte så enkelt att hitta ett foder som är helt fritt från spannmål.

Jag började googla och hittade då lite att läsa om barf, tyvärr så har vi inte så stor frys som jag skulle önska så Barf blev mer som en nödlösning om jag inte skulle hitta något vanligt foder.

Tillslut hittade jag ett torrfoder (Orijen) som var helt spannmålsfritt och min hund älskar det, hon som knappt ville äta förr får jag nu hålla ett öga på vikten och vad hon stoppar i sig ute i naturen.

Men självklart vill jag börja med barf den dag som det blir möjligt att ha större frys (finns ej plats i denna lägenhet) och därför så suger jag åt mig all information jag kan om hundens näringslära, vad de ska och inte ska äta, hur mycket de behöver av olika ämnen och vad man kan ge för att det ska bli rätt mängd av allt, ja allt som kan vara bra att veta innan man börjar barfa.

Hoppsan, känns som detta blev lite långt, men om du vill veta något mer om mig så är det bara att fråga, varken jag eller mina djur kommer att bitas Skrattande

(På bilden så provar jag och Velvet weight pull)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Upp till toppen
Annons: