Annons:
Etikett19-medlemspresenationer
Läst 4387 ggr
Sugiyama
2010-06-15 13:01

Sugiyama, ny medarbetare på BARF i fokus

Hej!

Jag heter Tina och är ny Medarbetare på sajten med specialtitat hund. Jag har 2 labradorer, 4 och 8 år gamla och har utfodrat med BARF i ca 6 år. Vi bor i Stockholm och jag har man och barn varav en bor hemma. För mig finns det inte på kartan att jag ska ge torrfoder till mina djur. Jag har nästan bara positiva erfarenheter av att ge riktig mat och av att ta bort spannmål ur kosten. Till det negativa är att det är lite slabbigt och att det kan vara lite krångligt när man lämnar bort hundarna eller är ute och reser. Jag ger bara animalisk föda och mixar inte grönsaker. Däremot kan dom få vitkål, morötter och annat skuret i bitar som utfyllnad. Basen i kosten är kycklingklubbor eftersom det är lätt att få tag i och hantera. Några dagar i veckan varierar jag med andra ben som jag får tag i. Detta kompletteras med köttkross, vom, lever, fisk, ägg mm.

Mitt stora intresse i livet kretsar kring hundar. Jag tränar främst jakt och sök och metoden jag använder i träningen är klickerträning. Jag är också instruktör. När tiden räcker till jagar jag eller jobbar i trädgården.

Det var lite om mig. Fråga gärna om ni undrar över något.

Tina

Annons:
AnneN
2010-06-15 13:51
#1

Välkommen som Medarbetare Glad

Vart kommer dina labbar från? *nyfiken*

Undrar då jag själv är uppvuxen på labbekennel och känner till en del runt om i landet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

BARFmycat
2010-06-15 18:00
#2

Varmt välkommen, du är efterlängtad!Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Elcyion
2010-06-15 18:08
#3

Välkommen som Medarbetare :)

Medarbetare på jack russel terrier

Sugiyama
2010-06-15 22:45
#4

Tackar! Kul med lite labbeerfarenhet. Den äldsta kommer från Crosswood och den yngsta från Waterlover. Inga stora kennlar eller välkända.

AnneN
2010-06-15 22:55
#5

#4 Crosswodd har jag inte hört talas om, men kikade nu på deras hemsida och de verkar ha rätt så fina hundar Glad Waterlover har jag inte heller så mycket erfarenhet av förutom att jag kikat på deras hemsida då jag var nyfiken på Cheasapeaken (stavas?)

Är själv uppvuxen på mammas kennel Begin´s och även till stor del på mormors kennel Älvgården Glad Har dock inte labbe idagsläget, men de finns i mitt hjärta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sugiyama
2010-06-15 23:01
#6

Åh Älvgården, är det din mormor som har den. Waterlover är mest chessar men de har haft några labbekullar också.

Annons:
AnneN
2010-06-15 23:08
#7

#6 jeep det är mormor som har/hade Älvgården, det är väl mer eller mindre så att min morbror har tagit över kenneln nu.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sugiyama
2010-06-15 23:11
#8

Har träffat många fina Älvgårdenhundar.

AnneN
2010-06-15 23:15
#9

#8 Ja de flesta av dem är väldigt fina (har inte träffat nån som inte varit det) Skrattande Fast iofs så är de flesta labbarna fina på sitt sätt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tindrans
2010-06-16 01:53
#10

Bara en liten fråga, går det att ge vitkål till hundar? Har hört att kål inte är bra men inte vilken sorts kål? :) Jag har ganska nyligen gått över till barf på mina hundar så det känns kul att det blir lite mer hund här!

Sugiyama
2010-06-16 11:59
#11

Jag ger alla sorters kål men mest vitkål och har inte märkt något konstigt på hundarna. På Kurants hemsida förespråkas att ge vitkål. Nu mixar jag inte kålen utan ger i stora bitar.

Heffipeffi
2010-06-16 15:04
#12

Angående kål, så sägs det att man inte ska ge broccoli och andra kålsorter till hundar med sköldkörtelproblem.

Tindrans
2010-06-16 20:03
#13

Jaha okej men då borde det ju vara lugnt! :) Tack!

Annons:
Sugiyama
2010-06-17 17:46
#14

#12 Varför inte det?

Heffipeffi
2010-06-17 21:21
#15

#14

Det har jag också undrat :-)

Jag läste på NordBarf att kål påverkar ämnesomsättningen.
På en frisk hund justerar säkert sköldkörteln den, men en hund som medicineras får ju samma mängd sköldkörtelhormon jämt oavsett vad den äter, så då kan det kanske bli lite galet. Om detta är sant vet jag inte, men det låter inte orimligt.
Men själv ger jag faktiskt min ena hund som har hypothyreodism ngn bit kokt broccoli ibland (Hon älskar broccoli). Jag har inte märkt att hon mår dåligt av det.

Upp till toppen
Annons: