V&H utbytt mot oscar/emmzo?
Jag kör bara på vom o hundemat nu. Blandar lite mellan de olika rullarna och ibland lite mindre rulle, men istället nått köttigt ben osv.
Men vet vilket h**te det var när man skall dra iväg någonstanns. Barfade äldre hunden länge innan andra hunden kom i bild. Men börjat om på helbarf igen.
Försökt kikat lite på ställen man skall åka till på vad de säljer för färsk foder. Ende som inte verkar ha vom & hundemat är gotland där mina föräldrar bor. Har det varit en helg har det inte varit så svårt att dra med mat på tåg& båt. Men nu är det lite längre resa på en vecka som planeras och det lär bli en tung rygga.
Zoomarket i visby har haft oscar power ett tag men verkar nu även tagit in emmzo.
Det står att det skall vara spannmålsfritt osv. Men är det något man vågar köra på istället för voh under en vecka?. eller är det osäkert och bättre att köra på egen barf mix, skippa rullar?
Vet inte vad jag har haft emot oscar power. Aldrig velat testa av nån anledning jag inte kommer på nu. Det innehåller: http://www.hemfoder.se/oscar-power-plus-700-gram/
Emmzo: http://www.fodersnabben.se/farskfoder/emmzo-farskfoder-c-448-1.aspx
Vom o hundemat vi kör nu: http://www.vomoghundemat.se/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=34&Itemid=53
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emmzo är jättebra. Detta foder innehåller dock potatis och betfibrer, men de har även rena köttkorvar som du kan komplettera med Tex. Standardts laga mat.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Stenkyrkaboden på Gotland har VoH! :) Mycket bra utbud av BARF-produkter också.
Även Pinnsveins kennel utanför Visby säljer VoH och även lite BARF.
Vissa färskfodermärken säljer ju frystorkat ex. Bravo och Nordic.
Även fodax har en variant.
≧◔◡◔≦

#2 Det var som tusan. Hur kan man ha missat den butiken. Har dom funnits länge? Låg lite avsides, men lär iaf garanterat bli en tripp till vibble och pinnsveins. Tack för tipsen!
#5 Det vet jag inte, jag är ny på ön men när jag flyttade hit i höstas fanns de i alla fall. Men de kan lika gärna ha funnits i 10 år innan dess, haha. Varsågod! :)
#5 och #6
Stenkyrkaboden har funnits ett par år. Maria på Pinnsveins har sålt Jiptomas produkter åtminstone 5-6 år. Nu har Zoo-market i Visby tagit hem en del av Emmzos sortiment.Susanne Nyström i Tingstäde, med firman "Lära för livet" säljer också färskfoder/Barfprodukter. Så det finns ett bra utbud av Färskfoder och Barf-produkter att köpa på Gotland.

#7 nice, jo jag vet att zoo affären tagit in emmzo. därav jag frågade om det var nått man kan köra på en vecka istället för voh då jag inte kände till att det fanns på ön. Men det verkar ha dykt upp mer senaste åren vilket är toppen.
#6 ah okej :-). jag är född på ön. Flyttade till fastlandet för typ 10 år sedan.

Av ren nyfikenhet beställde jag hem 5kg av Emmzos spannmålsfria Vilt-foder. Den innehåller dock potatis och betfiber, och min hund som är van vid bara kött (+ eventuellt lite matrester då och då) fes kopiöst och bajsade löst tills jag bestämde mig för att ge upp och gå tillbaks till den normala utfodringen.
Eftersom du kunde få tag på VoH ändå, så hade jag kört på det. Mycket möjligt att Emmzos köttkorvar är bättre (för annars tycker jag de har väldigt bra produkter när det kommer till tugg osv.).