Annons:
Etikett02-hund
Läst 1861 ggr
TinaH
6/5/13, 7:19 PM

Standards "Laga mat"

Jag har sedan en tid tillbaka börjat och ge mina hundar BARF.
Har 2 hundar, en Golden Retriever på 5år, och en Jack Russell Terrier på 10 månader.
Men så ville jag ge även “laga mat” till dom för att dom skulle få en bra näringsbalans.
Men nu är det så här, att ge jag min golden hund “laga mat” så tuggar han i sig sitt kött, men efter en stund så kastar han upp detta.
Ger jag han utan, bara rått kött, så kastar han inte upp maten.
Min lilla Russell, äter inte sin mat överhuvetaget om det är “laga mat” på.
Jag försöker gömma det så mycket som det går, och har även testat och röra ut det i blod/vatten…men inget hjälper.

Jag vill ju att dom ska få i sig mineraler, vitaminer och kalk, samt det som “laga mat” erbjuder, för att dom ska få rätt näring i sig. Men jag vet inte hur jag ska göra…

Sedan har jag också hört det att en hund tillgodo ser sig bättre om tillskotten man ger hunden hade funnits i flytande, stämmer detta?!?
Finns det något liknande i flytande?!?
Detta var lite funderingar från mig, jag vill så gärna ge mina hundar BARF och då vill jag kunna ge dom den näringen dom behöver via tillskott.

Jag har inte gått direkt från torrfoder till BARF.
Utan har gått på i många många år, BRAVO. :)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
TinaH
6/6/13, 4:20 AM
#1

Ingen som har något tips eller idé?"?

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Silvestris
6/6/13, 11:27 AM
#2

De ska ju kunna få i sig allt utan tillskott så jag skulle helt enkelt strunta i tillskott. Satsa på att få dem att äta varierat och äter de ben varje dag får de i sig allt kalcium de behöver. Lever en gång i veckan så får de den A-vitamin de behöver, lever är rikt på koppar och folsyra också. 

En varierad BARF ska innehålla det mesta en hund behöver.

Eventuellt kan du ju prova något annat tillskott. Mina katter får 1/2 tsk Standardt Blodmjöl+ en gång i veckan. Huvudsakligen pga. koppar, mangan och järn.

Upp till toppen
Annons: