Annons:
Etikett18-kommersiellt-foder
Läst 2142 ggr
Cissi-93
5/16/13, 6:12 PM

Orijen???

Jag har två hundar som jag har BARFat det senaste halvåret. Problemet är dock att dem inte gillar den maten.. Iaf inte den yngsta. Den äldre har aldrig gillat någon hundmat och har alltid varit EXTREMT kräsen. Men tack vare barfen, som jag för övrigt varit tvungen att mata henne med, gjorde underverk. Hon som bara vägde 5kg väger nu 6, hon har blivit min lilla energiska knäppa valp igen! Men jag orkar inte mer. Jag har matat henne 3 gånger om dagen i 6 månader. Och den yngsta har alltid haft bra aptit men har blivit sämre och sämre med BARFen. När hon fick torrfoder så slukade hon maten och nu fnyser hon åt den när hon ser vad jag har att komma med.. Jag känner att det börjar bli för mycket. Jag kommer ingen vart och det blir inte bättre! Bella kommer aldrig äta BARF själv och Mimmi kommer aldrig äta med glädje.. Och jag fasar över varje måltid dem ska få.. :(

Efter mycket tänkande har jag bestämt att jag går över till torrfoder igen. För allas skull. Känner mig smått misslyckad när jag inte kan få dem att äta det som är bäst för dem och att jag behöver börja med torrfoder igen. Men iallafall. Jag har nu letat runt som en galning på nätet för att hitta ett bra torrfoder som är så likt det naturliga som möjligt. Har suttit i timmar och nu har jag hittat Orijen, hade tänkt att variera deras foder så mycket som möjligt så att dem inte behöver äta samma tråkiga varje dag. Undrar om ni har några åsikter/tankar/erfarenheter om detta foder? Bra/dåligt? Varför? Finns det något som ni anser vara bättre? Uppskattar all hjälp :)

Annons:
Annso_
5/17/13, 8:46 PM
#1

Du har inte provat med färskfoder ? Jag vet en jätte kräsen hund som fnyser åt skinka,ost , kött, godis men som slukar Vom när jag har med det till min hund..

Annso_
5/17/13, 8:47 PM
#2

VoH menade jag  :P Vom og hundemat

Cissi-93
5/17/13, 9:36 PM
#3

Jo, har redan provat det, jag började med det innan jag började BARFa och det var en anledning till att jag gick över till BARF. Bella åt dåligt på det, tyckte inte alls det var gott! Så jag började göra egna röror som jag anpassade till vad hon gillade, eller ja, det hon minst tyckte illa om.. :(

Upp till toppen
Annons: