Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 2560 ggr
linnroos
9/25/12, 7:53 PM

Ni som barfar i umeåområdet , kolla hit!

Hej!

Jag är relativt ny med att barfa min hund, han är nu 5 månader och har barfat han i ca 2 månader nu.

Men min fråga är till er som bor i umeå området, har ni någon återförsäljare av kött, ben, inälvor såsom lever, vom ?

vet ni av något slakteri, någon kennel kanske som har musch mat osv?

finns det någon internet sida man kan beställa hem ifrån? vill som sagt inte ha färdigt färskfoder utan jag vill blanda själv som jag gör nu.

Alla tips tas gärna emot!!

Annons:
BARFmycat
9/28/12, 7:27 PM
#1

Har du kollat återförsäljarlistan?

Många butiker kan tänka sig att ta in inälvsmat om man bara pratar med dem, kanske inte vom men lever, hjärta och njure kan de ta hem om man ber, beroende på vad man har för leverantör. Som tur är har ju du hund så du är inte lika beroende av att få tag i en del inälvor som man måste ha till katt, som lever och hjärta.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

linnroos
10/7/12, 10:53 AM
#2

Men jag har för mig att butikerna inte tar in om man säger att det skall vara till djur?

Funderar på att börja barfa min katt också, är det verkligen så viktigtmed hjärta för katten?

Jag fick nyligen massa kilo älgslam som jag har i min extra frys, perfekt till hunden min ! :)

wesdi
10/7/12, 12:09 PM
#3

Flört Du behöver väl inte säga att det ska vara till hund?

Säg bara att du undrar om det går att beställa … lever, njure, testiklar, hjärta.. vad du nu vill ha. Äts av människor med faktiskt.

Levergryta, leverbiffar, njurpaj, rökt hjärta.. testiklar är väl delikatess på vissa ställen….

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Mystroll
4/10/13, 10:25 PM
#4

Gammal tråd men, vi har iaf mailat och frågat gårdsbutiker som föder upp köttdjur och det verkar inte vara några problem att få med lite inre organ på köpet när man köper kött därifrån =)

Upp till toppen
Annons: