Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1129 ggr
Gatukorsning
2013-02-08 13:22

(K) Barf på viltkött?

Hej!

Än så länge får mina katter blötfoder och torrfoder. Men jag är mycket intresserad av att börja ge dem barf i stället. Så, innan jag börjar experimentera med detta så läser jag nu in mig på information som jag hittar ang detta. Naturligtvis förstår jag att jag måste börja succesivt och lite i taget för att de ska må så bra som möjligt med övergången.

En fråga som jaginte har hitta svar på är om man kan berfa på viltkött? Jag undrar detta jag kan få tag på viltkött ganska lätt via jägare (älg, rådjur, vildsvin). Jag tänkte på att även om jägaren tar tillvara på i princip allt, så kanske det finns vissa delar som man kan barfa på i stället? 

Jag förstår att köttet måste frysas innan i sådana fall.

Tacksam för svar!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Annons:
Silvestris
2013-02-08 16:58
#1

Det går jättebra, men det kan bli för magert att bara ge vilt.

Mullemu
2013-02-08 21:59
#2

Funkar utmärkt! Jag får ofta rådjur och älg av en jobbarkompis och katten älskar det.

Gatukorsning
2013-02-09 00:32
#3

Tack för svar!

Förstår att jag får blanda det med annat fetare kött också, men nu vet jag att det går bra i alla fall.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Upp till toppen
Annons: