Kronisk bronkit - alternativ behandling?
Hej,
Min åtta år gamla kastrerade hane har haft kronisk bronkit (tror de att det är) i omgångar de senaste fyra åren. Han är röntgad i lungor och hjärta och tumör, hjärtfel etc är uteslutet. Vi brukar få penecillin och ibland även kortison. Det brukar bli bättre då, men ibland har det faktiskt klingat av av sig själv. Under en period när jag bara gav honom BARF med vitamintillskott blev han mycket bätttre. Kan det vara något samband tro? Kan det finnas någon alternativ behandling som inte bygger på livslång kortisonbehandling?
Någon som vet.
Hostan är för tillfället nu väldigt rosslig, låter gurglande som massor av slem sitter i hans luftvägar och lungor. Stackare. Han äter som vanligt.

På hund är det väldigt vanligt med kvalsterallergier, och kvalster finns i stor mängd i torrfoder. Kanske är din katt astmatiker men blir sämre av kvalster?
Min katt har astma och hon får lokalbehandling i luftvägarna med AeroKat (http://www.trudellmed.com/animal-health/aerokat )
Det fungerar bra för oss och jag har sluppit ge henne antibiotika de sista 7 åren (hon är 12 nu)
I'm only responsible for what I say, not for what you understand