Annons:
Etikett03-katt
Läst 2157 ggr
BARFmycat
12/3/12, 10:10 AM

Kattens kiss...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om en katts urin luktar starkt betyder det att den är koncentrerad.
Koncentrationen ökar ju mindre mängd urin katten producerar.
En uttorkad katt producerar mindre mängd urin än en välvätskad.
Så hur bra var det nu igen med starkt luktande urin..?

Hur upplever ni som BARF:ar era katters urin, har lukten påverkats?

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Elcyion
12/3/12, 10:19 AM
#1

Jag tycker att katterna kissar lika mycket nu som när de gick på torrfoder. Men jag vet att de kissar nästan det dubbla om de går en period på burkmat.

En stor skillnad är dock att mina katter nästan inte dricker något alls på barfen, medan de drack en hel del på torrfodret och mängden urin är den samma.

PS. Jag valde "Jag vet inte om BARF påverkat min katts urin".

Medarbetare på jack russel terrier

Missannas
12/3/12, 3:36 PM
#2

Både kisset och bajset luktar mycket mindre, och mina kissar mycket mer än när de åt torrfoder.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

jollycox
12/5/12, 2:17 PM
#3

Svarade Jag vet inte om barf påverkat min katts urin.
Mina katter fick blötmat före jag började barfa dom och jag har inte märkt någon förändring i mängden kiss och jag har aldrig känt någon kisslukt även när dom åt torrfoder. Däremot bajset är det stor skillnad på i både konsistens och lukt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

moggle
12/7/12, 2:33 PM
#4

Jag har inte märkt någon skillnad, luktar mycket lite om min barfande misses kiss och har alltid gjort.

Men så tricker han kopiösa mängder vatten, har en liten skål i fönstret som rymmer drygt 2 dl och den får jag fylla på två gånger om dagen för han dricker vatten så fort han får tråkigt. sen har han ju en vattenskål vid matplatsen och en vattenfontän han dricker ur med.

Annso_
12/10/12, 7:48 PM
#5

4# Oj ! Har du kontrollerat hos veterinären så att katten inte är sjuk på något vis ?? Låter ju inte normalt att den dricker så många dl vatten om dagen..

shamz116
12/10/12, 9:59 PM
#6

Jag skrev i katterifokus om min katt för ja har just märkt skillnad att han kissar mer, eller får större klumpar, (ca en decimeter stora ibland) sedan jag har ändrat hans kost från torrfoder mesta dels till nu mjau burkmat och kycklingvingar o äggula någon gång/veckan.

Han dricker lite bara varje dag, men han kissar mycket o det e ju mkt vatten i blötmaten!! skulle vilja gå över mer till barf men min katt e väääldigt känslig så tar de långsamt:)

Annons:
moggle
12/11/12, 9:33 AM
#7

han är kollad hos vet flera gånger, inga fel på honom. :)
men han dricker vatten när han har tråkigt, sen så vet jag att han gillar att doppa tassarna i vattnet så det är nog en del som försvinner för han skvätter ut vatten med. :P

Men säg att han dricker en 3 dl per dygn (sen har jag en till katt, men henne ser jag aldrig dricka så jag antar helt enkelt att det är Konami som dricker allt)

Fyller ju på skålen innan det tar slut i den så det är ju inte riktigt 4-5 dl som fösvinner ur skålen från gång till gång.

Robmel
12/11/12, 10:34 AM
#8

#6

Av vad jag förstår så består även BARF av "mycket" vatten. Precis som vi människor består av mycket vatten. Tror inte det är ett problem om katten i övrigt är frisk och får i sig bra mat, att den kissar en del.

Upp till toppen
Annons: