Annons:
Etikett15-problematik
Läst 1963 ggr
Mella91
2012-11-10 10:33

(K) Kombinera BARF med Mjau-tetra?

Katten har tappat intresse för BARF :( Jag har försökt med det mesta för att få honom att äta sin mat. Men tillslut gav jag vika och blandade köttet med Mjau blötmat.

Jag skulle behöva hjälp med hur jag skall gå till väga. Vilka proportioner av kött, inälvor och benmjöl jag bör ge tillsammans med Mjau tetra mat.

Har hela frysen full med kött till katten så vill inte gärna slänga allt.

Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig.

Annons:
Robmel
2012-11-10 12:39
#1

Hej,

Det finns ett dokument där du matar in kattens vikt och % du vill han skall äta. Det är bara att komponera ett recept efter det och så delar du det med 2 (om du vill ge ett mål Mjau och ett BARF)

Dokumentet heter Interaktiv lathund för BARF (om jag minns rätt)

Vad gäller Benmjöl så är det 1 g / 100 g kött. Finns även trådar om det. Sök runt lite.

aussiemia
2012-11-11 05:36
#2

Vår 11-åriga Ella har bara fått rå mat de senaste 3 åren och är hur pigg som helst, men hon lessnar på maten med jämna mellanrum. Variation är viktigt för att hon inte ska bli utråkad och dessutom värmer vi på maten en liten stund i micron så att det börjar lukta mums :) Vi kokar alltså inte maten utan bara värmer den väldigt lite.

aswedishsmorgasbord.com

Elcyion
2012-11-12 09:57
#3

Min ena katt är likadan. Får hon inte tillräckligt med variation matvägrar hon. Hon brukar äta 2 portioner efter varandra med samma sak, men den 3:e matvägrar hon.

Det lättaste att göra med blötmat/barf kombination är att du beräknar ett fullständigt recept, och sedan bestämmer du hur många % av portionerna som ska vara barf. Tex 50%. Då bara delar du allt på 2 och tillsätter resten som blötmat.

Medarbetare på jack russel terrier

Upp till toppen
Annons: