Annons:
Etikett02-hund
Läst 2625 ggr
[TrollKvinnan_66]
10/4/12, 1:58 PM

Färskfoder VS BARF - svenskat/ekologiskt

Finns det nått alls, färskfoder utan spannmål, ekologiskt, gärna utan ägg också, behöver tillskott?

Om man BARF:ar hur går man tillväga då, kan man handla själv någonstans färdig malet liksom, blandat kött och ben?

Vad har ni för erfarenheter…berätta gärna och även hur era hundar mår och vad som funkar bäst för er, varför?

Försöker hitta ett svenskt foder, ekologiskt - färskt för dagligt bruk men skulle även vilja hitta torrfoder att ha med vid tex. resa och även godis…utan spannmål/ägg

Till en hund…

Annons:
BARFmycat
10/10/12, 6:58 PM
#1

Väldigt många frågor, mycket finns besvarat redan på sajten om du säker i gamla trådar.

Jag tror att det gäller att du prioriterar vad du anser är viktigast, eko eller spannmålsfritt. Jag vet inte om det finns ett färskfoder som är båda i dagsläget, men det finns en del spannmålsfria färskfoder, Vom og Hundemat tex och det finns som helfoder.

Färdigmalet kött hittar du i form av köttfärs, men vill du ha annat får du nog mala själv. Antingen handvevad traditionell köttkvarn, eller så investerar du i en elektrisk, om du känner att du har ett behov av att mala mycket. Bäst är ju om man kan ge bitar av kött.

Carnia Wolf är ett spannmålsfritt hundfoder.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

[TrollKvinnan_66]
10/10/12, 9:39 PM
#2

Tack för svar…skall söka runt lite!

[Annamaja27]
10/11/12, 2:35 PM
#3

Vet ju inte var du bor men när jag bodde i Uppsala köpte jag ofta färskfoder på Djur-hobby. Man kunde köpa bara kyckling, kalkon, nöt, lamm eller vilt. Kycklingen var ekologisk.

[TrollKvinnan_66]
10/25/12, 5:49 PM
#4

Nu har jag kikat runt lite =( hittar inget alls…funderar nu på att BARF:a och även torka eget - valpen gillar "hårda" torrfoderbitar att knapra på =) Har mixat/malt ihop kyckling rens, lax, torsk och pumpa…tidigare och torkade i ugnen (gott) nu har jag mixat/malt ihop nöttfärs, kycklingrens, morot och rosmarin och torkar i ugnen (gott) han fick smaka lite rått och gillade det =)

SÅ jag får väl prova mig fram lite grann medan det finns kvar torrfoder!

Skulle helst vilja hitta någon kunnig på BARF i Västerbotten som kunde hålla lite kurs *hehe* Har lärt känna en tjej här som kan och jag har frågat henne om kurs…vi skall väl träffas, så får man se men lär gärna känna flera =)

Upp till toppen
Annons: