Annons:
Etikett03-katt
Läst 2074 ggr
L0oppan
2012-09-21 15:12

Kattkorvar och möss :)

Hejsan! Jag har rätt nyligen flyttat över mina katter på BARF-diet och ser redan skillnad på dem efter en månad. Smal har fått fint hull tjock har gått ner till lagom så det känns kanon. Ett par frågor som har kommit upp när jag BARFAR är: 1. Om man köper kattkorvar hos de listade återförsäljarna måste man tillsätta någonting? Benmjöl, hjärta, m.m eller är det ett helfoder? 2. Om man fodrar med möss, måste man tillsätta någonting extra då eller är det en komplett måltid? 3. Vilka extra tillskott tex benmjöl, blodmjöl m.m Ska man köpa? Och från vilken leverantör? Har kikat runt lite och har sett att standart säljer diverse tillskott. 4. Något speciellt man ska tänka på när man har katt med njursvikt och man vill att den ska gå på BARF? Jätte tacksam för svar :) / Louise med sina 3 katter Trassel, Nelson & Java

Annons:
Silvestris
2012-09-21 17:17
#1

1. Ja, du måste som allra minst tillsätta lever och mer kött. Det finns ännu inga helfoder (i färskfoderform) till katter.

2. En mus är en komplett måltid.

3. Det beror helt på. Balanserar man rätt och katten är frisk behövs i regel inga tillskott.

4. Ja, det är massor av saker att ta hänsyn till om man vill BARFa en njursjuk katt. Att katten inte ska äta ben och måste ha lägre kötthalt, högre fetthalt och mer grönsaker än några saker (men det finns mycket mer att beakta).

L0oppan
2012-09-22 00:00
#2

Tack så mycket för svar :) Vad mer måste man tänka på med njurkatter? Har fått överdde 2 friska utan problem p barf men den som har problem får gå på dietfoder och bara fårtt något hjärta och lite kyckling

Upp till toppen
Annons: