Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1754 ggr
[Aquelegia]
9/7/12, 5:23 PM

Hört i butiken!

I djurhyllorna på butikerna får man ju höra diverse roliga saker. Häromdagen vart jag med om en trevlig händelse!

Jag skulle snabbt plocka på mig sådana där kattmatsburkar för 5kr JA jag vet fy skämmes för mig som helbarfar *med glimten i ögat* då jag inte var hundra på när min jipotimas leverans skulle anlända och hade bara mat kvar för nästa dag.
När jag plockar 2x 5kr (dock spannmålsfria) "burkar" säger en kvinna till mig
"VA, SEDÄR JA finns visst katter som äter sånt" och såg nyfiket (ej otrevligt) på mig.
Jag: Japp, dock är detta bara nödmat ifall min barfleverans inte hinner komma. Tyvärr är detta enda burkmaten min katt äter.
Hon: Jaha, min katt slickar bara såsen men hon får veterinärbeordrat foder för hon hade problem med….*minns inte vad*
Berättade då för henne om BARF och jisses så nyfiken hon var!
När jag gick iväg sen så hörde jag henne viska till sin väninna
"BARF har jag aldrig hört talas om, spännande, det låter bra"
Vart glad för jag trodde verkligen jag skulle få höra "GER DU DIN KATT RÅTT KÖTT" heheGlad

Har ni hört nått roligt/mysko med mera om djurfoder, eller varit med om liknande situation med matprat?

Annons:
Mella91
9/7/12, 6:18 PM
#1

Åh så kul med en positiv reaktion! Skrattande Jag vågar knappt berätta vad min katt äter eftersom jag just fått den reaktionen "GER DU DIN KATT RÅTT KÖTT". Och en uppläxning i hur farligt det är med icke tillagat kött. Varpå jag får förklara att katter har mycket surare magsyra och kortare tarm än människor så dom klarar av rått kött. En katt har ju inte med sig en grill när den jagar liksom. Men vissa människor vägrar ändra på sina förutfattade meningar.

[Aquelegia]
9/7/12, 6:50 PM
#2

#1 Berättade för min svärfar med igår och han tyckte det lät intressant med ^^ Valpar ges ju ofta nötfärs och dom har precis en hundvalp hemma som får just "tillskott" i form av nötfärs så det med rått kött var inte så främmande.
Människor kan ju också äta rått kött trots att vi har mindre magsyra, carpaccio tex eller en blodig steak. Så, så konstigt borde det inte vara. Därför jag vågat vara öppnare med det. Men jodå jag vart väldans positivt överraskad över den kvinnans reaktion ^^ Sedan gick hon förb mig i kassan senare och sa "nu stalkar jag dig" fast på skoj då ^^

Mella91
9/7/12, 7:02 PM
#3

Hahaha ;) Vilken härlig kvinna. Skrattande

[Aquelegia]
9/8/12, 12:09 PM
#4

#3 Ja, undra om inte hon satte sig och googlade efter vårat prat ^^

Mella91
9/8/12, 1:00 PM
#5

haha ;) hon kanske hittar hit och ser detta!

[Aquelegia]
9/9/12, 12:58 AM
#6

#5 Liten värld! Så man vet aldrig ^^

Annons:
Ketang
9/9/12, 4:33 PM
#7

Detta har inte med BARF att göra och det är flera år sen jag hörde det. Men jag stod vid foderhyllan i butiken i stan och in kommer en äldre dam med en fet gammal tax och vill köpa ett foder så hunden går ner i vikt. Jag tänker inte så mycket på det efter som det fanns massor med foder på hyllan jag själv skulle rekomenderat. Men ägaren svarar snorkigt att det bästa hon kunde göra var att gå tilkl ICA och köpa det billigaste skräpfodret hon kunde hitta… då skulle hunden gå ner i vikt! Hm, pga undernäring möjligtvis Obestämd

Efter att tanten gått kommer det fram en kille till ägaren och berättar att han vill ha lite hjälp med foder till sin hund som har öron problem. Ägaren till butiken frågar inte ens om han varit hos veterinären och vad denne sagt i så fall utan lurar bara på hundägaren det dyraste fodret i butiken och LOVAR att öronproblemen har med fodret att göra och att detta "mirakel foder" garanterat kommer att göra hunden frisk. Han vet då inte vad det är för ras eller ens ålder på hunden killen har Skrikandes

[Aquelegia]
9/9/12, 5:52 PM
#8

#7 Räknas ju till "hört i butiken" och har med foder att göraFlört Ibland blir man ju helt chockad över vad folk tror sig kunna ge sina hundar.

Upp till toppen
Annons: