Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2763 ggr
Facklan
2012-06-06 21:42

börjat så smått men behöver stöd

Jag har en tik på 25kg normalt hon har nyss valpat o har 8 valpar att dia jag känner automagiskt att visse e valpfoder bra för henne men kött o ben måste va f-n så mycket bättre …

Jag har gett henne(valp foder som rekomenderat) extra kött o extra ägg o fett smör o rapsolja innför o nu ger jag henne nöt färs var dag o lite varierat …

Idag gav jag henne ett kykling ben o det slök hon snabbt.. ska köpa ben till henne imorgon o vill gärna ha tips på bättre ben att börja med … hon kommer få torrfoder oxå eftersom hom måste äta massor valparna växer så det knakar o detta ser jag som ett gott tecken o till stor del för att hon får bra mat..

hoppas jag tänker rätt komentera gärna eftersom jag inte vill göra nått tokigt !

Annons:
Facklan
2012-06-06 22:55
#1

Alla pratar om kykling … hur e det med höns ?

vallhund
2012-06-07 00:39
#2

Bra gjort! Valpar vars mamma ätit annat än torrfoder under dräktighet o laktation utvecklar mindre allergier.

Själv köper jag kokhöns när det är billigt o ger hunden det rått o fruset.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

wesdi
2012-06-07 07:23
#3

Höns.. rent allmänt är det väl benen/skrovet  som kan vara lite segare/hårdare på en vuxen äldre höna än vad de är på en kyckling.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Facklan
2012-06-07 10:32
#4

#2 tack tack vill gärna att alla ska vara så friska det bara går

#3 Bra .. ja hon e ju bra på att tugga o har kraft att

Jag har gett henne kykling klubbor igår o idag .. eftersom jag kör det som frysen erbjuder

E lyckligt lottad o jobbar på Citty gross så jag tror detta kommer gå som en dans …hoppas jag ..

Köpt billigt nötkött jag bad dom snällt köra genom kvarnen …så frös jag in det platt platt med avdelade som ett rutnät (svårt att förklara men plattar till påsen som en pannkaka o trycker till där jag vill dela av innan jag fryser )… då kan jag bryta av bitar lite i taget…

hon har fått nött kött mest eftersom jag inte vetat att fläsk va ok…

märker att valparna ökar i vikt bra o dom är klart nöjda o trygga …

hon får ändå 2 mål valpfoder eftersom jag inte vill byta helt över men köra 50% 50% typ eller liknande .. nu när dom diar är det ju inte möjligt att ge för mycket mat men hennes aptit för kött ökar o kulorna är hon inte alls lika glad i …

hur är det med fuset är det skillnad på närings upptaget än om dom äter det tinat ??

[Gemm]
2012-06-07 13:28
#5

"…så frös jag in det platt platt med avdelade som ett rutnät (svårt att förklara men plattar till påsen som en pannkaka o trycker till där jag vill dela av innan jag fryser )… då kan jag bryta av bitar lite i taget…"

Smart! Tackar för tipset!

Facklan
2012-06-07 18:04
#6

Äggskal- har jag alltid torkat o smulat in det i maten o detta är ju nått bra va ?

Annons:
Facklan
2012-06-08 09:29
#7

skit natt borstavligen … en tik med sprut diarre o oroliga valpar … det tar väl ett tag innan magen på henne blir som vanligt .. men valparna ökar i vikt o hon e i gott mod !

Facklan
2012-06-13 22:00
#8

Det har vänt …

tror hon måste varit förkyld eller med nånn virus… jag prata med min vetrinär o eftersom hon är i ammnins tillstånd blev det "canicur" o hills Id foder … idag börja jag blanda i mat hon har även fått ett fläsk ben eftersom jag tror hon behöver tugga lite …

hoppas vi snart kan börja använda alla mina ben o köttben jag hra köpt o kört in i frysen !

Facklan
2012-09-03 19:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Har köpt en Köttkvarn … testade den idag med kykling klubbor mest för att testa … jag e lystisk så nu vill jag har alla tips på vad jag ska mala ….

Hundarna kör än hälften foder med en del Barf i sin diet …

Valpen som nu är 13 veckor tuggar i sig kyklingvingar som det va godis men har man inte gett honom ben på dagen tuggar han som attan på allt annat …

Det blev en del fiskrens som dom inte ville äta … är det något konstigt ??

Det var makrill o lax så inget konstigt men det va vid huvudet som dom undvek ..jaa vad dom nu undvek …

tänkte främst köra fiskrensen i kvarnen … hur är det med skinnet det är ju klart segt … ja jag klipper det nu o det fungerar bra !

Upp till toppen
Annons: