Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 2971 ggr
wesdi
2012-08-20, 16:12

*Barf-butiker..*

Flört Här kommer några tips från mig… som för mig var rykande färska tips. Jag var till Uppsala på en liten shoppingtur (bara 10 mil enkel resa) ….för jag hade inte planerat in beställning hos Mälarö färskfoder (som bl.a.  kör ut till Knivsta… närmsta stället för mig… ca 12 - 13 mil enkel resa).

Uppsala:  Djurhobby på Stångjärnsgatan i Uppsala säljer Emmzo. Både BARF-kross och färdigblandat (färskfoder).

City Gross i Uppsala (väldigt nära Djurhobby) hade idag spännande saker: lammjure, lammlever, lammhjärta och kalvnjure. Fanns naturligtvis kalvlever, grishjärta, oxhjärta också.

Just lammdetaljerna samt kalvlever är inget jag direkt hittar på CG i Gävle. Beställningsvara kanske? Det är oxhjärtan i alla fall.

* Gävle, Valbo: Arken Zoo Valbo är fr.om. 6 augusti 2012 återförsäljare av Sund Hundmat. Såg det på Sund hundmats hemsida igår kväll.

Jag har ännu inte varit till Arken Zoo i Valbo men planerar åka dit någon dag. Kul att Valbo-butiken har tagit in det i sitt sortiment…. utbudet av *barf-mat* blir sakta men säkert allt bättre här i Gävle. Så det blir lite enklare att kunna variera maten.

Skrattande Nåja, nu har frysen fyllts på lite igen så jag klarar mig ett tag till.

Å kan därmed planera bättre och lägga in en beställning hos Mälarö färskfoder senare i höst.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
Upp till toppen
Annons: