Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 2923 ggr
BeanLady
2012-08-04, 21:43

Gå ihop få eko-barf t. Umeå Ica Maxi!

Jag har sett att det är många i Umeå som söker bra färskfoder. Jag frågade EcoDogFood som håller till i jämtland om de skulle vilja leverera till Iac Maxi i Umeå. Jag valde den butiken eftersom den är den största häromkring och troligast att ta in nya obeprövade varor.
EcoDogFood var helt på, så nu gäller det att gå på Ica Maxi och fråga efter det!

Läs mer på: https://www.facebook.com/pages/Hundens-A-O-ecodogfood/160342390720110?sk=app_146567468746599

Jag ska maila Ica Maxi och fråga om de kan ta in EcoDogFood som är ett ekologiskt lokalproducerat färskfoder för hund.

Gör det du också!

Annons:
wesdi
2012-08-05, 16:28

Skrattande Låter ju jättebra ifall det fungerar. Skulle gärna önska att det fanns chans att köpa och prova det i mina trakter med (Gävle)

Men… bara en liten fundering, för *ordningens skull*

Klassas Ecodogfood som färskfoder? Alltså färskfoder som de flesta tror/anser färskfoder är: dvs med tillsatta vitaminer och mineraler?

Som exvis Bravo, Nordic, V&H, Priima, Klass m.m.

Jag har inte läst så noga men fått den uppfattningen att det mer är köttkross.
Därmed inte sagt att det är fel - tvärtom men.. om det nu inte är *klassiskt* färskfoder så kanske man inte ska kalla det för färskfoder (som vi svenskar nu vant oss kalla de färdigbalanserade, de med tillsatta vitaminer, potatisfibrer, ris m.m.)
Vet inte vad rätta benämningen skulle bli… köttkross, ?
BARF.. kanske vissa skulle kalla det. BARF är väl i sig ofta en slarvig benämning på all slags råfodring, oavsett diet/form av råfodring (raw food)..

Sund Hundmat är också ett råfoder/köttkross eller vad man nu ska kalla det. Dvs innehåller bara kött/inälvor/brosk, inget annat.
Liksom *BARF-korvar* som finns att köpa lite varstans

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

BeanLady
2012-08-06, 16:15

Mitt misstag. Självklart är Ecodogfood ett BARF-foder med 100% kött som man själv får balansera med ben, grönt osv. =)

Jag har kontaktat Ica Maxi i Umeå och jag hoppas att ni andra som bor i närheten av Umeå också mailar dem så vi får hit ett bra foder som dessutom blir lättillgängligt att köpa!

Jag har en näringsanalys att lägga upp!

BeanLady
2012-08-13, 12:04

Kom igen nu Umeåbor! Jag har fått svar från Ica Maxi och de skulle kontakta Ecodogfood och se om det skulle gå att ta in deras foder i sortimentet. Maila per.eriksson@maxi.ica.se eller ring 090 - 10 84 16 och fråga allt du bara orkar efter Ecodogfood! :D

Upp till toppen
Annons: