Annons:
Etikett02-hund
Läst 2773 ggr
wesdi
8/2/12, 12:52 PM

*Udda* matvaror??

Flört Grabben i kassan på CG kunde inte behärska sig utan stirrade lite halväcklad på mina *matvaror*…men han fann sig rätt snabbt och log lite skamset…

Ok… oxtunga, oxhjärta och fryst makrill… kanske är lite *udda* matvaror en torsdag vid lunchtid?

Skrattande Vet inte om han förstått mig bättre ifall jag berättat att det var till mina vovvar och att de ska få det rått.. fniss..

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
Sarah-S
8/8/12, 11:22 AM
#1

Ja när man lassar upp hjärta, lever, njurar och sen avslutar med två feta märgben av nöt så tror nog kassapersonalen att man är lite udda Cool

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Facklan
8/9/12, 6:40 PM
#2

Så roligt !!!

Jag sitter i Kassan på City Gross o det är jag o asiaterna som slåss om fläskbenen …

Det är ju roligt att se vad folk köper men jag reagerar inte det kan ju vara till djur eller liknande … Skrattande

Idag fick mina lax rens o dom va klart lyckliga !!!

Emaljoh4
8/11/12, 2:21 AM
#3

Hahaha, jag tycker själv det är lite småläskigt att köpa råa grejer till vovven. Inte så kul om folk bredvid mig/de i kassan tror att det är jag som ska äta grisfötter, lever osv. Rynkar på näsan

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

BARFmycat
8/12/12, 4:09 PM
#4

Haha, jag går igenom det här VARJE gång jag går på CityGross.

Först länsar jag hela köttdisken på allt vad tungor, hjärtan, grisknorrar, njurar, fläskben och levrar heter. Och skivspill förstås.

Sen hastar vi vidare till frysdisken och öser på kycklingdelar och lammframdelar.

Sedan ska jag dra min korg/vagn med "slaktavfall" genom hela butiken när jag handlar varor till mig själv, och känner hur folk stannar och glor ner i min vagn och sedan tittar på mig med äcklad skräck i blicken.

Tillslut så hamnar man i kassan, och lastar upp alla godsaker man hittat på bandet samtidigt som övriga köande gör stora ögon alternativt bestämt tittar åt annat håll.

Det roligaste av allt är att titta på kassören/kassörskan.
Först tar de ett paket hjärta och blippar in. Sedan ett till. Då kan man ana en liten rynka mellan ögonbrynen, som blir djupare och djupare efter varje paket med djurinälvor som de scannat, till slut tittar de upp för att se vad det är för en märklig människa som ska ha allt detta, ser ännu mer förvånade ut när man står där och flinar tillbaka som om det vore det mest naturliga i världen att shoppa lite inälvsmat á la 20kg en torsdagskväll. För att riktigt försäkra sig om att det verkligen är samma person som ska köpa allt detta brukar de titta ett par gånger extra under inscanningen, som om de inte tror sina ögon.

En del kommentarer har man ju fått också;
"Asså du jag har alltid undrat, vad ska man egentligen med grisnjure till?!"
"Vafan, har du hela huset fullt av vilddjur eller?"
"Jobbar du på djurpark?"

Nä, jag är bara BARF-frälstSkrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: