Åt upp benen! Är orolig!
Jag gav min ena kisse en rå kycklingvinge för första gången som jag hade skurit upp i mindre bitar.
När jag en timme senare kikade i skålen var nästan allt borta, inkl. benen. Är det inte meningen att dom ska gnaga på benen? Det verkar ju som att hon har ätit upp dom.
Känner mig onödigt orolig, eftersom jag vet att väldigt många ger sina katter råa kycklingvingar för tändernas skull, men jag vill bara vara på den säkra sidan..
Hon är iallafall pigg nu, flera timmar efteråt.
Jag såg tyvärr inte när hon åt eftersom jag fick ett brådskande samtal och var tvungen att avlägsna mig från lägenheten. Jag blev så stressad att jag glömde att plocka bort maten. Jag borde ju ha övervakat :(
Är jag löjlig? :P
Mina katt brukar äta upp en del av benen, så det är nog ingen fara.

Grattis, du har en katt som inte har problem med att äta ben!
Du borde vara glad över det och inte det minsta orolig, inom BARF så vill man att katterna ska äta upp benen och kycklingben är bra ätben.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Haha, gud vad löjlig jag känner mig! Ja, jag är faktiskt glad över att hon äter det mesta. Kycklinghjärtan och köttfärs går också bra!
Min äldsta katt gillar bara köttfärs och kan tugga lite på kycklingvingarna, men sen får jag slänga dom :( Så jag måste ändå köra på torrfoder till honom, han gillar inte ens blötmat särskilt mycket.
Men den andra kissen ska jag nog försöka BARFa :)

Min äldsta katt åt allt från första början. Men min yngsta katt slickade mest bara lite på kycklingen, han verkade inte fatta att man var tvungen att slita lite för att få i sig någon mat. Men nu äter de båda två lika bra, ben och allt. Samma sak med blötmaten i början, äldsta katten åt allt o yngsta struntade i det. Han (den yngsta) gick ner rätt mycket i vikt i början men de gör inte så mycket för det behövde han. Nu äter han även blötmat lika glatt som han tidigare åt torrfoder.
Så plockar du bort torrfodret helt ska du nog se att din äldsta katt också väljer att äta det som bjuds! Det gäller att vara envis :)
Mvh Linn