Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1748 ggr
[RMSLiners]
6/10/12, 9:34 PM

Köttprodukter att köpa in, hjälp.

Vi ska ta en tripp till City Gross någon dag framöver och tänkte då köpa hem lite kött till hunden och katten. Vi BARFar inte då det är en bra bit till lämplig affär för den typen av utfodring men de är vana att få kött som något extra smarrigt emellanåt utöver för hunden numera KLASS färskfoder och Katten Bozita mjukmat.

Men nu när vi ändå ska ta och svänga skutan de långa milen mot City Gross vill jag höra om ni kan rekommendera kött och annat gott man kan köpa till dem därifrån?

Märgben brukar vi köpa men jag har bara varit på den affären en gång tidigare. Kan man hitta girsfötter, hjärta, lever mm där?

Kom gärna med en inköpslista vi kan ta med oss till den affären, köttprodukterna där är trots allt rätt billiga om man jämför med vad vi har runt oss där vi bor.

Annons:
wesdi
6/11/12, 7:05 AM
#1

Flört Ett tips är att du går in på City Gross hemsida och letar fram den City Gross du tänker besöka. Klicka in dig på *veckans flygblad* och kolla där om det finns något erbjudande på köttvaror.

Annars är väl CG som de flesta mataffärer. Lokalt kan nog utbud på vissa charkvaror variera lite.

Men… du kan alltid kika efter broskben, fläskben, revben, grishjärta, oxhjärta, ungnötslever. nötfärs, blandfärs… å kolla priserna då förstås.

Annars - kolla om det finns en djuraffär/Zoo (när ni ändå är på resande tass) som säljer  köttkross/färskfoder. Då får du ned priset mer. Kanske har du möjlighet att köpa på dig ett lass?

Färskfodertillverkare som även säljer rent köttkross är bl.a. Nordic, Bravo, Emmzo, Sund hundmat.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[RMSLiners]
6/11/12, 11:07 AM
#2

#1 Tack för alla tips. KLASS vet jag har köttkross men vår återförsäljare tror jag enbart kör på Normal, Fisk och Plus men jag kan höra efter om de har köttkross man kan ge som komplettering i annat fall får jag jaga det under resan.

Upp till toppen
Annons: