Annons:
Etikett02-hund
Läst 3256 ggr
[Zipzee]
2012-04-01 10:48

Ökad tårproduktion av BARF?

Min hund har nu ätit Vom og Hundemat några veckor och får färska ben ibland. Upplever att tårproduktionen har ökat sedan jag började ge honom det. Har någon mer haft samma problem?

Annons:
Silvestris
2012-04-01 11:35
#1

Känner jag inte till, men A-vitaminbrist kan ge vissa symptom på ögonen tex. torra ögon vilket kan leda till ökat tårflöde.

[Zipzee]
2012-04-01 11:57
#2

Så kan det ju vara, är mindre A-vitamin i VoH än i hans gamla foder. Avvaktar en liten stund till och ser ifall det blir bättre, annars får han tillskott. Han verkar inte ha några obehag av det i alla fall :)

BARFmycat
2012-04-01 20:48
#3

Det kan inte vara säsongsbundet till våren som nalkas nu då?
En av mina katter får alltid lite rinniga ögon på våren som sedan går över till sensommaren, bara han och inga andra katterObestämd

Äppelcidervinäger sägs hjälpa mot det. Intressant detta med A-vitaminbristen, det visste jag inte!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

[Zipzee]
2012-04-02 10:11
#4

#3 Så långt hade jag inte ens tänkt faktiskt. Det är min första vår med honom. Det verkar som att det mesta har lugnat ner sig nu, får se hur det hela fortsätter. Tänkte bara att det kunde bero på foderbytet i och med att det är det enda som ändrats nu. Det där med att vara snabbtänkt överlåter jag till andra Flört

Lina R
2012-04-04 00:14
#5

Lever är A-vitaminrikt :-).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Emaljoh4
2012-04-06 13:37
#6

Vilken VoH ger du?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
[Zipzee]
2012-04-11 11:15
#7

#6 Varianten med lax :)

Emaljoh4
2012-04-11 12:19
#8

#7 Det är inte ovanligt att hundar får problem med rinniga ögon av laxvarianten. Varför vet jag inte, men har hört om fler som har samma problem.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Zipzee]
2012-04-11 14:52
#9

#8 Jag tror dock att det beror på vårvädret i Stockholm. Vi var i Härjedalen nu en vecka där ingen pollen kommit och det fortfarande var vinterklimat, inga rinnande ögon. Han äter torkad lax som godis och har aldrig haft några problem innan så tror inte det har något med lax att göra.

Emaljoh4
2012-04-11 15:09
#10

#9 En (Lo-katt om jag inte minns ALLDELES fel) har gett sina hundar fiskfoder, utan reaktion, men JUST VoH med lax reagerar de på.

Så de behöver inte reagera påå annan lax. Konstigt, jag vet.

Likadant med min vovve som fick klåda pga lax-varianten. Så nu ska vi testa en annan.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Zipzee]
2012-04-11 15:17
#11

#10 Där ser man, riktigt konstigt! Jag fortsätter ändå att ge honom fodret och ser ifall problemet kvarstår när våren har gjort sitt. Han verkar ju inte ha något obehag av det. Och det var ju som sagt bättre i ögonen när vi var i Härjedalen. Om ögonen inte slutar rinna får jag ju såklart byta foder då men är inte så sugen på det med tanke på att hans mage ÄNTLIGEN funkar som den ska och han inte har någon klåda eller några finnar/utslag. Tänk om man kunde hitta det där perfekta fodret som är bra på ALLA sätt Skrikandes

Emaljoh4
2012-04-11 16:23
#12

#11 Gör det!

Känner exakt lika, när man hittar ett BRA foder, så får hunden nåt besvär.

Min har ju haft myyyyyyycket klåda, så var tvungen att byta tillbaks till torrfoder, nu väntar jag lite, sen ska jag testa varianten utan lax och se om det funkar bättre ! Glad Hoppas verkligen det!!

VoH har en ny variant på G, utan fisk, och med annan proteinkälla en kyckling. Tyvärr vet jag inte vad ersättningen är, men det ska bli spännande att se! ! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Zipzee]
2012-04-11 18:16
#13

#12 Ja, blir kul att se vad det blir! :) Själv ser jag nog mest fram emot att dom ska släppa kattvarianten så man vet att katten också får i sig bra mat. Jag är för lat, har för lite plats och är lite för kräsmagad för att hålla på med inälvor och massa snusk Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: