Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2265 ggr
raggorgeous
2012-02-20, 00:19

"nybörjare"

Jag har länge funderat på att börja med färskmat till min hund och mina katter (3 ragdolls & 1 sphynx).  Eller åtminstone att en del av deras föda är rått/färskt, även om torrfodret står framme det med.

Nu har jag slagit slag i saken, läst på en hel del av det jag hittat på internet, och varit iväg på Willys och köpt kycklinghjärta/mage som mina katter glatt mumsar i sig. Ja alla utom 1 äldre kattherre som vägrar äta annat än sina torrkottar.

Jag har torrfoder framme men utfodrar med färskmat på kvällen, de älskar det verkligen. Blandar det än så länge med blötmat, annars äter de inte det råa, men det kommer nog.

Hunden (rottweiler 51 kg) äter också torrfoder, men vill gärna ge färskt till honom med/kombinera med torrfoder än så länge. Är det bäst att köpa såna "korvar" med färdigmalet kött till dem? Jag är annars inne lite på tanken att kanske köpa större köttben eller liknande, som han får som kvällsmål.

Som sagt jag är nybörjare på det här och nyfiken på att lära mer…

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Annons:
BARFmycat
2012-02-21, 11:23

Om du inte riktigt vet hur du ska göra så är det ju bättre att köpa färdiga korvar och utfodra med tills du vet hur du ska gå tillväga, utöver det så är ju det här forumet proppfullt med information om hur man kan göra och vad man ska ge!Glad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: