Annons:
Etikett02-hund
Läst 2163 ggr
[Forest]
12/16/11, 10:45 PM

Foder fråga bra för njurarna.

Har en fråga detta gäller våran valp. Hon ahr opererat sina urinledare då dessa var felplacerade, fick reda på idag av en person att dessa hundar bör äta foder som är snällt för njurarna. Detta sa inte vetrinären till mig när jag kontakta henne och inte heller hennes uppfödare. Så nu kommer frågan är nordic sp milt någ för njurarna? Jag bävar för att byta foder igen på henne då hon har kännslig mage och är tunn (något som oxå var vanligt att de var). Tacksam för svar.

Är det något kött man ska undvika? antar inte det hon äter idag lite kyckling,kött av nöt.

Annons:
Heffipeffi
12/17/11, 5:14 PM
#1

Det bästa kanske är att du ringer ocj pratar med Noerdic. De bör ha koll.

[Forest]
12/17/11, 6:05 PM
#2

1 ska göra det på måndag, men tänkte om nån visste svaret redan :) Ska även ringa vetrinären som operera henne o höra ang detta. Men de har öppet måndag dom oxå

Heffipeffi
12/17/11, 6:09 PM
#3

Jag har läst en artikel av Billinghurst, där han skriver hur man utfodrar njursjuka djur. Ska se om jag hittr den,

[Forest]
12/17/11, 6:12 PM
#4

3 fast detta är mer tillfällingt efter hennes opration de skulle tydligen enligt henne jag prata med äta njur-snällt foder 6 mån efter oprationen. Och ska man tänka lite på att torrfoder kräver väl att hunden dricker bra med vatten för slippa njursten? Färskfoder bör vara snällare om man ser det så då det innehåller mer vatten än torrfoder. Tänker på hur det är med katter o torrfoder de får ofta njursten pga dricker för lite, därmed är det bästa o ge blötmat eller barfa :)

Heffipeffi
12/17/11, 10:36 PM
#5

Håller helt och hållet med dig. Färskfoder/BARF måste vara mkt bättre än torfoder.

[Forest]
12/18/11, 10:47 AM
#6

5 ja rent logist bör det vara det tycker väl jag iaf.

Annons:
Upp till toppen
Annons: