Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 3714 ggr
Katti
10/9/11, 12:06 PM

Älgjakt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu startar älgjakten i min del av landet! Inventera bekantskapskretsen, så kanske ni kan få både det ena och det andra! Det finns jägare i städerna också Skrattande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
pius314
10/10/11, 4:34 PM
#1

bra tips!

Vad är det för delar som jägare ratar som barfare blir lyckliga över? (har inte koll på vad jägarna tar till vara på) Jag vill ju inte få en säck med oidentidierbart tarmludd…

Ben

Lever

Hjärta (eller tar de den?)

Lungor

Mer?

  • Tillräckligt bra är perfekt! -
bulldog
10/29/11, 10:09 PM
#2

Gud så gott det ser ut!! Lyckliga hund! Cool
någon som har kontakter i stockholm och vill dela med sig?

Katti
10/29/11, 10:17 PM
#3

Hjärta, lever, njurar, ben så klart. Det borde ju även finnas tunga och lite sånt. Vildsvinslungor äter inte mina hundar, undrar just om de skulle äta andra lungor? Från vildsvin får jag hela huvuden. Hade ju varit riktigt coolt med ett älghuvud med horn och allt i trädgården Skrattande. Fast det tycker nog inte mina grannar, de har ingen humor…

En vän kom förbi med en kasse godsaker (ben) förra veckan. Men han sa att det hade varit huggsexa om organen bland hundägarna. Så gulligt av honom att tänka på mig!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

wesdi
10/29/11, 10:26 PM
#4

Älgtunga och älghjärta är jag  inte så säker på att alla jaktlag ger bort.

Rökt tunga och hjärta är gott!

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

fridaas
11/1/11, 12:56 PM
#5

Älgtunga och hjärta slåss jägarna i sambons jaktlag mer eller mindre om Tungan ute

Däremot är det knappt ingen som vill ha ben förutom vi och sambons morbror, inälvorna förutom hjärta och tunga låter de ligga ute i skogen till räven.

Men får man kontakt med någon jägare så kan man säkert be dem ta vara på invälvor, ben och andra slaktrester som deinte vill ha.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sugiyama
11/6/11, 8:44 PM
#6

Nä hjärta och tunga får jag aldrig och är det kalv tar dom levern också. Men är man med när de flår och putsar kan man få en hel del kött. Jag tycker benen oftast är för hårda så jag tar inte dom. Tur att mina hundar äter lunga.

Annons:
Upp till toppen
Annons: