Annons:
Etikett02-hund
Läst 2216 ggr
Pumimatte
7/3/11, 7:41 PM

När ni inte är hemma...

Jag funderar på att ge mig  ut och vandra med mina fyrfota vänner. Är dock inte så sugen på att ta med torrfoder - vad är smidigt att ta med?

Annons:
LaSadie
7/4/11, 12:05 AM
#1

tetror?

Pumimatte
7/4/11, 2:09 PM
#2

Vad för tetror till hund?

Köpte några kakor (torkade) med färskfoder idag, verkar smidigt att ha i väskan.

LaSadie
7/4/11, 2:12 PM
#3

alltså tetror med mat. Jag har inte hund, men sett tetror från Bozita  i djuraffärerna

Pumimatte
7/4/11, 6:38 PM
#4

Ok, jag får kolla nästa gång jag är i djuraffären.

Katti
7/5/11, 11:57 PM
#5

Ett gevär! Skojar så klart, det är ju inte jaktsäsong Flört. Men ett metspö kanske kan bidra till något mål! Vet en som vandrade norröver och hundarna självbarfade sig med lämlar…

Om vi ska vara allvarliga så är ju torkat bra så klart. Vete sjutton om jag inte skulle kunna tänka mig att ge lite torrfoder också! Pemmikan är ett tips, för kör man torkat för övrigt så blir det ju knappt något fett. Dyrt dock…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Elcyion
7/6/11, 12:35 AM
#6

Jag funderar på taste of the wild eller vad det nu heter. Har för mig att det är spannmålsfritt och ska blötläggas innan du ger det = mindre mat att bära med sig.

Medarbetare på jack russel terrier

Annons:
Pumimatte
7/16/11, 5:08 PM
#7

Vi började med en dagstur och då fungerade det utmärkt med kött som var fryst när vi gick hemifrån.

Till nästa tur ska jag kolla upp Taste of the wild (måste hitta något som är spannmålsfritt).

Har tittat lite på högenergi foder, men det verkar vara spannmål i alla….

Funderade lite på att torka kött, men det är nog inte värt besväret.

Silvestris
7/16/11, 9:50 PM
#8

Känner du någon som åker till USA ibland kan du med den köpa med sig Natures Variety hem. De har frystorkad BARF. Jag har haft det hemma i omgångar (maken åker till USA i jobbet ibland) och det är smidigt. Man ger det torrt eller uppblött, vilket som. Dyrt.

Annars finns det väl torkad vom, torkad lever och kanske tom. frystorkad vom att köpa i större djuraffärer?

Pumimatte
7/21/11, 8:39 PM
#9

Silvestris: Det hade varit smidigt! Men det får bli till nästa gång.

Heffipeffi
7/22/11, 10:40 AM
#10

Kanske detta skulo vara ngt: http://www.k9natural.com

Finns foderbilen.

Pumimatte
7/26/11, 2:59 PM
#11

Heffipeffi: Verkar bra. Men jag måste kolla om jag kan komma i kontakt med foderbilen.

Köpte detta idag: http://lupus.se/templates/group.asp?GroupGuid=789

Minskar inte dirket vikten i packningen, men att den kan förvaras utan kyla avgjordeFlört

Katti
7/26/11, 8:49 PM
#12

Oscar Power Plus har jag också använt i såna situationer. Dissades när jag skrev om det här, men jag tycker att de funkar utmärkt som nödproviant Skrattande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Pumimatte
7/28/11, 5:56 PM
#13

Katti: Tänkte också att det kunde fungera som nödmat. Igår gick vi i 27,5 grader i 2,3 mil. Jag är nöjd över att jag inte hade köttben i väskanFlört

Men visst, jag ksulle vilja ge något av de torlade preparaten, men priset får mig att backa lite….

Annons:
Upp till toppen
Annons: