Annons:
Etikett02-hund
Läst 2239 ggr
[Tranqullity]
4/14/11, 1:05 AM

Erfarenheter kring Standardt Immun+?

Hej hej!

Jag har nu Barfat våran hund i ca tre månader och allt går så bra det kan. Jag försöker att hålla en bra variation under en sju-dagars period och jag vill egentligen ogärna använda tillskott.

Nu har jag dock kommit på mej själv med att oroa mej huruvida hunden verkligen får i sej allt han skall ha och jag har börjat snurra in på tanken på att börja använda Immun+, mycket av den anledningen att jag vill kunna släppa den här oron angående brister i kosten.

Min hund mår bättre än nånsin, piggare, skiter, äter och dricker så egentligen tror jag innerst inne att ett tillskott är rätt överflödigt men då jag är som jag är och har lätt att oroa mej(oftast i onödan) så undrar jag hur era tankar går kring detta?

Jag kommer i så fall att använda Immun+ då denna variant finns i tablettform, hunden vägrar att äta om jag tillsätter vitaminpulver i hans mat. Är det någon mer skillnad på den vanliga Immun gentemot Immun+ eller är det endast den skillnaden att plusen kommer i tablettform?

Vill gärna läsa era egna erfarenheter kring detta tillskott och hur det funkat för era hundar.

Alternativt att nån kan motivera mej att sluta tänka så mycket som jag gör och faktiskt se att hunden mår bra på alla sätt. Problemet ligger ju som sagt till stor del i hönsmammas händer;)

Annons:
Rose1
4/14/11, 8:44 AM
#1

Jag ger Standardts tillskott regelbundet.

Ca ½ dos. Speciellt i perioder då immunförsvaret är lägre (löp/skendräktighet).
Jag gör även uppehåll från detta 1-2 veckor mellan varven, så ev överskott kan lämna kroppen.

Jag vet med mig själv att jag ibland är dålig på att ge ex lever. Vill helst bara ge lammlever, då den är renare från föroreningar och har bättre näringsinnehåll.

Eller då jag har dåligt med viltkött hemma, och hundarna får väl mycket kyckling och vom under en tid.

Både Immun och Immun+ följer samma normer, men de har ändå lite olika fördelningar mellan vitaminer och mineraler. Dock inom tillåten maginal.
Det spelar ingen roll vilket av dessa tillskott man väljer Immun+ är lite drygare.

[Tranqullity]
4/14/11, 8:59 AM
#2

Tack för bra svar. Jag varierar så mycket jag kan och ger allt som skall täcka upp näringsmässigt. Tror att det sitter lite i huvudet men tänker ändå att jag kan slappna av kring detta om jag har ett bra tillskott. Men sen vill jag ju inte att det tippar över åt andra hållet och att det blir ett överskott i stället.

När man har växt upp i det här jävla förpackningsamhället med torrfoder och annan skit så vet jag ju i grunden att jag är på helt rätt väg men ibland blir ju man osäker trots det.

Blir väldigt drygt för mej med Immun+ då han bara ska ha ca en halv tablett per dag.

Upp till toppen
Annons: