Annons:
Etikett03-katt
Läst 2468 ggr
LaSadie
2011-03-23 13:20

[K] Nu jävlar!

Nu har jag tagit tag i saken och köpt hem från Jipotimas korvar för katt! Men står som ett frågetecken iallafall, ska jag servare au naturell eller lägga till? Kanske mer en fråga om jag ska lägga till eller inte. Har kyckling fileér hemma, hjärta och lever med som jag kan blanda i om det behövs.

Annons:
Katti
2011-03-25 01:31
#1

Varför blanda i? Kan de inte få dessa saker att gnaga på bredvid? Eller äter de inte då?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

LaSadie
2011-03-25 12:09
#2

Ingen aning, hade en tråd på ett annat forum när en kommenterade om att h*n blandade i lever, muskelkött och hjärta. Läste sedan på en annan tråd där de gav från korven rakt av, man blir lite förvirrad.

LaSadie
2011-03-25 12:10
#3

Btw, de är främst till en mammakatt och kattungar (5 v). De andra stora har ratat rå mat sen dag 1

Bogart
2011-03-25 23:36
#4

Jag skulle tillsätta rött muskelkött och lite lever, då kattkorven inte innehåller något av det. I vilka proportioner vet jag dock ej.

En del påstår att kattkorven är ett helfoder, men jag skulle inte våga tro på det, eftersom det ändå bara är kycklinghals och kycklinghjärta.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

LaSadie
2011-03-26 02:33
#5

tack, ska göra det :)

LaSadie
2011-03-28 19:19
#6

Testade att ge dom lite av köttkorven, dom älskade det! Mums sa kattungarna och det var nästan slut när mamma katt ville äta av det med :)

Annons:
BARFmycat
2011-03-30 12:15
#7

Vi hade en diskution uppe här för ett tag sedan som handlade om järninnehållet i maten till katter, den kanske kan vara lite av intresse även för den här diskussionen?

http://barf.ifokus.se/discussions/4d7138c8b9cb46221d0500be-enbart-gris-och-kyckling-ok

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Rose1
2011-03-30 14:51
#8

Jipotima brukar rekommenderar viltkött i kombination till kattkorven.
Vilt innehåller ju även fler aminosyror, vilket katten själv kan bilda taurin av.
Förr hade de viltkorv till katt, som även innehåll en del ben/brosk.
Vill man tillsätta lever, så är lammlever den bästa.
Nötkött kan du absolut ge.
Blanda gärna i en äggula (och lite krossat äggskal) någon gång/vecka.
Om köttet du ger är magert, så kan du även tillsätta lite ister (finns i kyldisken vid smöret).

Mina katter är uppfödda på nästan uteslutande kattkorv i flera generationer. De började äta det vid 4 veckors ålder.
Min uppfödare har haft väldigt friska och fina katter sedan hon gick över till färsk mat.

Lycka till med dina små!

LaSadie
2011-03-30 15:30
#9

Försökte ge dom smält smör (utan salt) till köttfärsen… det var inte poppis -_- men äggula i köttet får dom Glad

Lever är inga problem att ge, det älskar dom!

Tack!

Upp till toppen
Annons: