Hill's Weight Loss System
Wow, nu har verkligen Hill's överträffat sig själva! Kolla in det här:
http://www.hillspet.com/weight-management/SD-Weight-Loss-System-For-Dogs.html
Tydligen är det för svårt att plocka fram ett mått, öppna säcken, mäta upp torrfoder till lämplig mängd och sedan hälla upp och servera. Att det ens finns en sån här produkt är verkligen skrämmande!
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Eftersom jag arbetar på djurklinik där vi har många patienter med övervikt så kan jag bara tala om att det ÄR precis så svårt för "Svensson" att förstå vikten av att ge exakt den föreskrivna mängden mat när deras lilla älskling ska banta
Compliance är det absolut svåraste i våra bantningsåtgärder, tyvärr är verkligheten så skrämmande
I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Nemen herrgud det känns ju som något tv shop skulle hitta på!!
Fördigförpackad "micro" mat….. När ska detta vansinne ta slut kan man ju undra!!!????
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Det förvånar mig inte. Människor är bekväma. Det är därför torrfoder säljer så bra. Samma bekväma människor kan självklart ha svårt för att sköta viktnedgången till sina djur ordentligt.

Det är jobbigt att ha en katt eller hund som "svälter" eftersom de tigger

Jo, det kanske inte är så förvånande ändå, människor är ändå väldigt lata.
Något jag inte riktigt förstår är hur de lyckas göra portioner för alla sorters hundar. Hur mycket mat en invidid behöver kan ju variera rejält! Så frågan är ju om detta även kan ha en viss motsatt effekt, där ägare tror att de gör "rätt" men att portionen är för stor för hunden.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Ja viktminskningsprogrammen är ju oerhört individuella så jag kan inte se hur det skulle fungera rent praktiskt

Är det inte väldigt små påsar och så får man veta hur många påsar man ska ge? Man får tänka på att det är en produkt ursprungligen för den amerikanska marknaden .
Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

#5 & 6
Sen när gör torrfodertillverkarna något som fungerar…?
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~