Annons:
Etikett23-ot-off-topic
Läst 3786 ggr
[Gemm]
2011-03-12, 03:05

peewee!

Hej, jag ville bara passa på att tipsa er barfare som har katt att det inte bara finns naturligt foder utan även naturliga alternativ till kattlådor.
En finns till salu på tradera, här!

En grym låda som är värd varenda investerad krona, extra lämplig för allergiker och astmatiker eller bara den miljö- och hälsomedvetne. Har en hemma och är supernöjd.
Pelletsen är komposter- och brännbar, absurt billig (16 liter för typ 60-80 kr) och inget damm eller sand i hela huset!

Finns det inga roliga historier om peeweelådor som vi kan dela med oss av? Vad tycker ni andra om den? Både ris och ros vore trevligt att få ta del av!

Annons:
Sarah-S
2011-03-12, 16:13

Jag älskar Peewee Kyss och har använt det i snart 5-6 år.

Aldrig mer kattsand i detta hus!!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

BARFmycat
2011-03-13, 15:19

Funderar också på att skaffa en såndär låda, hade era katter inget emot att byta från kattsanden?

Har hört lite historier om katter som har vägrat gå på pelletsen i början, är lite orolig eftersom mina är så fisförnäma att de kan vägra olika sorters kattsand, TOA-LÄTT tycker de tex inte om..Obestämd

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Sarah-S
2011-03-13, 20:22

Jag gjorde så att jag strödde ut en näve pellets i sandlådan när jag rensade tills det var övervägande pellets
Sen bytte jag till pelletslåda.

Tror alltid att det kommer att finnas individer som inte tolererar byte men det är värt att prova

Långsam övergång tror jag är viktigt för vanedjuren

Linnea
2011-03-13, 21:27

I annonsen står det att man kan ha annat strö än peewees eget, vad är det isf? Vad ärskillnaden mellan deras och tex Toa-lätt?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Sarah-S
2011-03-13, 21:43

#4 Toa-Lätt är papperspellets och fungerar inte på samma sätt

Hela tanken med Peewee är att man har TRÄpellets, som när det blir blött blir till spån och hamnar i den undre lådan. Titta på instruktionsvideon på peewees hemsida. Papperspellets blir inte spån utan suger upp vätska.

Jag använder vanlig bränslepellets 6mm, 16 kg kostar ca 50kr och räcker ett par månader på 4-5 lådor för 4 katter
http://www.sca.com/sv/bionorr/Trapellets/

Det finns även andra märken av särskilda "kattträpellets" tex Feline Pine http://www.felinepinelitterbox.com/ som har samma funktion som Peewee

Bogart
2011-03-13, 21:43

Man kan väl ha vanlig bränslepellets i? Vad jag har förstått så är det många som använder det.

Peewee finns också på Husse.se, där heter den ECO. Precis samma sak som Peewee, men endast den låga lådan finns. Den är mycket billigare än Peewees låga låda.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
Linnea
2011-03-13, 22:28

#5 Min dator ville inte spela videon..
Ok, bränslepellets? Sånt man eldar med i pelletspannor eller?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Sarah-S
2011-03-14, 18:26

#7 Precis, betydligt billigare än de som är för katt

Upp till toppen
Annons: