Annons:
Etikett18-kommersiellt-foder
Läst 7203 ggr
[Gemm]
2010-09-11, 01:19

Världens bästa torrfoder äntligen i Sverige!

ZIWIPEAK finns nu i Sverige - Huddinge, Täby och Skogås!

http://www.ziwipeak.com/nzl/europe.shtml

Annons:
BARFmycat
2010-09-11, 04:56

De har även blötfoder, här är en produktlista med näringsanalyser samt innehållsdeklaration. Lite spännande att de har olika sorters inälvsmat i innehållsförteckningen, som lever, njure och mage.
Det tror jag aldrig att jag sett förr om det inte specifikt stått tex "med smak av lever" på förpackningen.

http://www.ziwipeak.com/nzl/cuisinefamily.shtml

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

AnneN
2010-09-11, 13:27

Någon som vet vad detta foder kostar och om det går att beställa för oss som bor uppe i Norrbotten?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Dorkiis
2010-09-11, 13:48

Om man klickar sig ned en bit hittar man en sida som säljer 400 g för 149 kr

hemfoder.se eller något sådant hette sidan

AnneN
2010-09-11, 13:58

#3 tack… Inget för mig då det är betydligt dyrare än det foder jag ger hundarna nu och dessutom inte ens fanns i stora säckar Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

BARFmycat
2010-09-11, 14:59

Får hoppas att de etablerar sig lite så att de kan sänka prisernaObestämd

Gemm, har du lagt ut information om det här fodret på fler sidor på I Fokus?

Chanku
2010-09-11, 17:53

Men oj, vilka priser! 1 kg för 249 kr! Min hund på 6½ kg skulle alltså kosta ca 750 kronor i månaden, jag vill inte ens tänka på vad en stor hund skulle ha för månadskostnad Obestämd

Då skulle jag i den sitsen hellre satsa på att köpa en frys och antingen börja med barf eller något av de färskfoder utan spannmål.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Annons:
Silvestris
2010-09-12, 22:08

Jättebra att det kommer alternativ. Kan mycket väl tänka mig att köpa på mig ett litet "semesterlager". Köpte tidigare Nature's Varieties (frystorkad mat) från USA men det är ju betydligt smidigare att handla inrikes.

[Gemm]
2010-09-15, 00:52

#5 Ja, på katter och hittekatter!

Man får tänka på att detta foder ligger långt ifrån ett "vanligt" torrfoder, det är rena högkvalitativa ingredienser, spannmålsfritt och det är _lufttorkat_, inte hårt processerat. Det vore mycket orättvist att jämföra priset med alla andra söndertillagade foder där ute på marknaden.

Det ÄR mycket pengar, jag håller med, men om man har en reko ekonomi och av någon anledning inte Kan eller Vill barfa är väl detta tillsammans med deras blötfoder, såklart, ett utomordentligt alternativ!

Jag t ex är överlycklig då mina enormt-sedan-länge barfvägrande gamla kärringar till illrar inte vill veta av vare sig barf eller blötfoder!

Hoppas, som barfmycat säger, att de etablerar sig och expanderar till att ha stora säckar och fler återförsäljare samt säljer till förmånligare pris!

BARFmycat
2010-09-15, 02:43

Har du sagt något om det på Iller då?Tungan ute

Chanku
2010-09-15, 21:50

#8 Fast jag måste ju säga att 3735 kronor i månaden för en stor hund (beräknat på 15 kg o 1 kg påsar) är galet mycket pengar, även om man har en bra lön. Men nu kanske du tänker på reko som en RIKTIGT bra lön? Det är ju inte bara hundmaten som man ska lägga pengar på, utan förutom ens egna kostnader (hyra, människomat etc.) så är det hundförsäkring, veterinär, tävlingar och andra hundrelaterade utgifter.

Men ja, jag har inget emot fodret och jag har inga problem med att folk köper det. Däremot bör man ju ha en riktigt bra ekonomi om man ska få det att gå runt.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Silvestris
2010-09-15, 22:34

Ja, 4000 kr är ungefär vad jag och min familj (två vuxna och ett barn) äter för under en månad så nog känns den summan för en hund som en lite väl saftig peng. Jag tror inte att det är särskilt många som är beredd att betala så mycket för hundmat. Som komplement, säkert, men inte bara ge den maten.

fridaas
2010-09-16, 22:41

Kollar man på innehållsförteckningen står det bl.a. persilja, linfröolja och rättika, varför ska man ha sånt i djurmaten?

Nej tacka vet jag färskfoder, som både är billigare och bättre..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

JossanH
2010-09-28, 13:05

#12 Har du sett vad andra torrfoder innehåller?? Självklart blir ju aldrig ett torrfoder det samma som ett färskfoder, men ger man bara torrfoder kan det ju vara önskvärt att det innehåller så lite spannmål som möjligt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
fridaas
2010-09-28, 13:27

#13 Jodå jag vet mkt väl vad andra torrfoder innehåller. Så visst är det här lite bättre kanske.. men det är fortfarande inte bra i mina ögon.

JossanH
2010-09-28, 15:26

Jag undrar hur bitarna påverkar tänderna? Såg en bild på hur de såg ut och det måste ju vara bättre att tugga på något som är lite segare än torrfodrets hårda bitar?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bogart
2010-10-15, 19:28

Ziwipeak finns nu hos Foderbilen!

http://foderbilen.se/varumarke/ziwi-peak

Jag kommer säkert att köpa det som hundgodis någon gång. Ser man det som godis så är kilopriset inte så farligt. Tungan ute

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Rose1
2011-03-10, 16:16

I vilket foder såg du det innehållet;
"Kollar man på innehållsförteckningen står det bl.a. persilja, linfröolja och rättika, varför ska man ha sånt i djurmaten?"

Skulle aldrig ge något med linfrö.
Men de sorter jag provat innehöll ej det.

Till hundgodis är det ganska överkomligt med 189:-/kg. Men absolut inte som helfoder.
Alla hundar jag träffat älskar detta: Bra alternativ till hemlagat godis.

Katterna äter både torrfoder och burkmat med viss tveksamhet, dock.

fridaas
2011-03-10, 17:21

#17 I något av fodrerna som #1 länkar till, kommer inte ihåg exakt vilket av dem som innehåll linfrö

Upp till toppen
Annons: