Annons:
Etikett14-fakta-studier
Läst 5023 ggr
rahl
1/16/11, 12:46 PM

(H) Natural dog food Råfodring för hundar : en pr

Annons:
rahl
1/21/11, 8:02 PM
#1

ingen?

[Gemm]
2/21/11, 6:26 AM
#2

Tyvärr inte, men jag lånade en gång en bok från biblan om råutfodring till hundar med massa konstiga stavfel och särskrivningar, innehållet var det dock generellt sätt inget fel på. Den var grön, jag tror författaren var finländare.

Det jag försöker säga är att boken kanske finns att låna på biblan (eftersom ingen här verkar ha läst den) så slipper du betala för den och upptäcka att du eventuellt inte gillar den. Om inte annat kan du önska att de tar in den!

rahl
2/21/11, 12:47 PM
#3

den du berättar om gäller helt annan bok!

Varginna
2/24/11, 7:59 AM
#4

Finländarens bok heter Naturlig utfodring av hundar. Den är bra men som du säger felstavat och lite "dåligt skriven". Innehållet och kontentan av den är däremot riktigt bra tycker jag.

Natural dog food ska jag köpa nu i dagarna. Man kan provläsa en liten del av boken på bokus. Den var bättre skriven och verkar faktiskt skitbra!

Hoppas att du också köper den så kan vi ju ha en liten bokcirkel… ;)

Hon har även skrivit en bok om katt och barf, men den finns bara på tyska än så länge. Så om det finns någon som är översättare och dessutom kan tyska så…….. :)

[Gemm]
2/24/11, 9:46 PM
#5

Jo Rahl, jag vet att det är en helt annan bok, jag sa det själv, som du kanske ser i mitt inlägg?

Varginna, ja så hette den, tack! Inte bara lite dåligt skriven utan väldigt roligt skriven måste jag säga, jag frågade mig själv väldigt många gånger OM den ens var korrekturläst. Och vem som är den skyldige isf =P

Vad heter hennes tyska bok? Är det författaren till natural dog food eller naturlig utfodring av hundar du menar?

Katti
2/25/11, 2:45 PM
#6

Människor reagerar väligt olika på korrekturfel. En del bryr sig inte alls. Man förstår ju (förhoppningsvis) vad som menas, andra irriterar sig lite och den tredje gruppen irriterar sig mycket och har svårt att ta något i boken på allvar. Tyvärr tillhör jag grupp 3. Ingen idé attt ens försäka läsa en bok som det är mycket fel i. Blodtrycket skjuter i höjden direkt och till slut mår jag fysiskt illa Skrikandes.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Varginna
2/28/11, 8:18 AM
#7

Gemm: Författaren till Natural dog food heter Susanne Reinhert och har även skrivit "Natural cat food".

Båda dessa författare har gett ut sin bok via ett förlag som heter Books on Demand och jag tror att det i princip bara är att skicka in material och sen trycks den. Då är det ju ingen som korrekturläser den alls…..

Men kan man se förbi allt det där med språket så är ju Malins bok bra i grunden! :) Hon har dessutom föreläsningar (i Finland) på svenska ibland. Jag tror att jag ska åka och lyssna på henne och se vad hon kan. Det är ju roligt med en mini-semester om inte annat!

Upp till toppen
Annons: