Hästkött
Finns det någon som barfar sina hundar/katter/iller med just hästkött?
Hur stor efterfrågan finns det när det gäller köp av hästkött?
Hur gör ni för att få tag i hästköttet?

Ne verkligen ej, är hästtjej så det kommer inte på frågan.
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Är själv hästmänniska, har just nu 3 egna hästar och vet hur mycket av allt från hästar som slaktas i sverige som hamnar i både häst och katt mat. Äter gärna hästkött själv då det är väldigt gott och hellre mina djur kött från djur som levt ett någolunda värdigt liv och mått bra.
Jag har hållit på med trav och vet att de flesta travhästar hamnar i slakt i ganska tidig ålder. Har möjlighet att få tag i friskt kött till mina hundar och katter till billigt pris då det även finns tillgång till slakteri på gården.
Hur bra är hästkött näringsmässigt? Vad måste man kompletera med?
#1. Äter du gris, ko, viltsvin, kyckling eller annat kött själv? Köper du ekologiskt kött, har djuren fått gå ute i timmar varje dag osv?
Du kanske inte vill äta dina egna djur oavsett vilka de är men jag skulle inte köpa djur och sedan skicka de till kremering när de inte klarar av livet. Vill att köttet skall kommar till användning. Ger det till mina andra djur.

skulle kunna tänka mig att äta hästkött lika lite som att äta hundkött! never going to hapend. vet inte vad mina matvanor har med ngt att göra dock. eller mina värderingar ang hästar.
Men ja, jag tänker väldigt mkt på vart köttet kommer från, vilka djur det kommer från. Äter mest närproducerat ovh vilt osv. Det samma med min hund, hon äter aldrig ngt kött med annat ursprung än jag själv kan tänka mig att äta! Det har med mina värderinagr att göra.
Kan man tänka sig att äta häst och katt är det upp till var och en, men för mig en big NO NO.
Men kan man tänka sig att ge det till sina hundar så är det ju som vilket annat kött som helst.
Men som sagt, uppväxt med hästar och har ett väldigt starkt band till mina egna, ett djur som jag beudrar och älskar. inegt jag vill äta.
Vet ej vart du bor så svårt att säga vart man kan få tag på….;)
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Jag skulle gärna ge hästkött om jag hade tillgång till det. Variation är alltid bra.
Hästkött är väl varken bättre eller sämre än annat kött. Sen får man respektera att inte ala klarar att äta det eller ge det till hundarna.

Jag både äter häst och ger det till mina katter. Bra omväxling. Hade förmånen att få köpa det billigt från en bekant. Just nu ser det tyvärr inte ut som om jag kommer att kunna få tag på mer :(
Medarbetare på jack russel terrier