Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 2741 ggr
Mysan3
2011-01-21, 15:01

katt med dålig mage - bra av barf

Ända sedan jag fick hem katterna i oktober så har den ena varit dålig i magen. Har testat med en massa olika kurerer, kokt fisk, kokt kyckling, ( innan jag började läsa om Barf), morotspure, pro-kolin, något annat pulver från veterinären osv. Har även rådfrågat vet flera ggr då jag har varit dit med honom för vac och kastrering med de har bara hänsvisat till sitt torrfoder för alergiska och foderkänsliga katter, och det har jag inte köpt.

Nu har jag iallafall testat att helbafa honom, och de andra två också i två veckor och äntligen har han blivit bra i magen!!!! Har samtidigt inte gett honom fil eller grädde och tagit bort nötköttet.

Så nu är jag så glad att jag han äntligen blivit bra!!!! Märks också i pälsen som blivit finare och han är inte lika mager, supersmal än, men han äter bätte och mer nu ( förrutom när han vägrar äta kyckling, se min andra tråd!).

Så nu återgår jag inte till att halvbarfa dem utan nu får de bara BARF. Är så glad att han äntligen har blivit bra i magen, jaa, redan 2:a dagen så var bajset normalt, och har bara varit löst 1 ggr, (dagen efter han fick lever) sedan dess.

Annons:
Heffipeffi
2011-01-21, 15:16

När du "halvarfade". Gav du då torrfoder också? Vissa hundar och katter får problem om man ger både torrt och barf. Bättre i så fall att ge blötmat + barf.

Mysan3
2011-01-21, 15:52

Ja, jag körde torrfoder och barf, läste någonstans här på forumet att de kunde bli dåliga i magen av att blada detta, därför testade jag att ta bort torrisarna.

Upp till toppen
Annons: