Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 3304 ggr
Katti
11/12/10, 12:20 PM

Tips: Blocket!

Jag har just varit inne och tittat på Blocket. Under rubriken Övrigt finns det annonser om kött. Ofta kan man köpa t ex helt eller halvt lamm eller rådjur, men de kan styckas mot pristillägg. Jag skulle tro att sånt som vi vill ha ofta slängs av dessa personer. Har själv svarat på ett par annonser nu och hoppas det ger napp. En var bara en mil härifrån och han hade allt möjligt. Det stod att allt vildsvinskött är trikinbesiktgat av SVA. Då måste det väl vara okej också, eller? Om det inte innehåller trikiner vill säga Skrattande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
AnneN
11/12/10, 5:04 PM
#1

Tack för tipset, har inte ens tänkt på att man kan kolla efter kött på blocket Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

chapp
11/12/10, 5:09 PM
#2

Jag har mina leverantörer av kött i låda (lamm, svin, nöt) men för det mesta så snor slakteriet det mesta av benen och inälvorna eftersom folk i allmänhet inte vill ha sånt. Har man tur får man köpa på levern.

Den annonser du svarade på, var det kött med ben?

Katti
11/12/10, 10:03 PM
#3

Jag svarade på två annonser och båda var såna som slaktade själva och även jagade. Den ena ringde upp mig nu ikväll! Han hade aldrig fått frågan förut och undrade vad jag ville ha. Jag sa glatt ALLT! Han frågade vad jag var beredd att betala och klantigt nog sa jag 15:- kilot. Han lät glatt överraskad, så jag kunde definitivt ha sagt 10 Glad. Så han tyckte det var värt besväret. Det blir ungefär 3 kg per djur sa han, så det är ingen idé för mig att åka varje gång (7 mil t o r). Men han skulle spara i frysen tills det blev 10-15 kg och sedan ringa mig. Hoppas bara att han inte sparar på sig mer, för då får jag inte plats i frysen…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Bogart
11/13/10, 5:22 PM
#4

Jag har sökt på blocket flera gånger, man har aldrig hittat något intressant. Rynkar på näsan

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

chapp
11/14/10, 6:14 PM
#5

Oj, en sån skulle jägare skulle finnas nära mig också! Jag får kolla upp det där.

Sugiyama
11/16/10, 4:03 PM
#6

Vilken bra idé. Jag köper kött från nöt, lamm och gris men det är alltid benfritt. Hittade ett ställe där man kunde köpa ett helt vildsvin men när jag beställt fick jag ett mail om att dom ökat servicen och styckat köttet åt mig, benfritt såklart. Jag fick då betala extra för att få kött med ben, så dumt. Jag tycker även att kött till oss människor blir godare om det tillagas med ben.

Annons:
chapp
11/17/10, 10:08 AM
#7

Har du lust att avslöja vart du köper vildsvin? Vore roligt att pröva, har aldrig ätit vildsvin.

Upp till toppen
Annons: