Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 2507 ggr
Katti
11/9/10, 12:32 AM

Förhoppningsvis hittat leverantör!

Nu är jag över tröskeln att börja BARFa! Har light-BARFat i ett par veckor, men nu kommer jag att ställa om till minst 75%. Dels har jag en hel del torrfoder kvar och så vill jag mycket gärna att de är vana vid lite torrfoder så att man kan ha det med sig om man ska ut och åka. Vi brukar då bo i bilen eller möjligen på vandrarhem, så det blir väldigt krångligt att köra BARF eller färskfoder då. Men det är klart - det finns ju t ex torkade burgare och Musch eller Oscar Power Plus, Nåväl, den sista lilla biten får bli en senare fråga!

Igår fick hundarna lever och idag har de fått kyckling. Vi människor tog filéerna, katterna fick vingarna och hundarna resten! Katterna (utom bondkatterna) är dock så skeptiska att jag väntar med dem… En sak i taget! Men redan nu får de köttkross blandat i sin burkmat. Tänkte försöka smyga i mer och mer av den. Det slinker i alla fall ner!

Men nu kommer min fråga! Jag har förhoppningsvis hittat en leverantör som jag kan köpa kött av. De slaktar både nöt, gris och får. Vad ska jag fråga om (jag pratade med "fel" person idag. Ska kontakta rätt person imorgon!), d v s vilka delar brukar det vara läge att köpa och vad är skäligt pris?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Musiken
11/9/10, 12:44 PM
#1

Jag ar inte insatt i priser, men fraga efter alla "spilldelar" utover de billiga och fettrika kottdelarna. Grisfotter, kinder (tydligen gott och billigt aven for oss tvabenta), tunga, lever/hjarta/njure sa klart, svans till hundarna, slattarna av revbenen. Pa gris har du aven belly pork (vet inte vad det heter pa svenska) som ar valdigt billigt. Det ar valdigt fett och ar perfekt nu under vintern for att halla hullet uppe lite sa att de inte fryser.

Katti
11/9/10, 1:06 PM
#2

Jag får nog gå den vägen att jag frågar vad de har. Det vore väl kul om de kunde slänga ihop en fyndlåda med riktigt bra pris Skrattande. Vet inte vad de gör med det annars? Säljer det till någon djurfodertillverkare? I så fall får de nog inte många kronor kilot!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: