Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2868 ggr
kejal
2010-10-25 22:02

Kycklinghjärta - framsteg!

Hej!

Jag skulle vilja barfa min katt, men han är uppvuxen på och har alltid ätit torrfoder, och tycker att allt annat än just torrfoder, snacks och gräs är oätbart. Även sådant som det verkar som att alla andra katter gillar - skinka, räkor, leverpastej.

För någon vecka sedan köpte jag kycklingvingar åt honom, och gav honom dagligen, men han tyckte inte ens det var halvspännande och ville inte gå i närheten av det, och jag gav upp.
Men så idag sprang jag in i kycklinghjärta och tänkte att jag nog läst någonstans att det ska vara snaskens. Gav honom ett hjärta, han luktade och tittade sedan dumt på mig. Jag choppade upp hjärtat och tryckte in en bit i munnen på honom, han snaskade i sig den, och till min stora förvåning så tittade han sig om efter mer! Skrattande Jag funderar nu på hur mycket och hur ofta jag kan ge det till honom?

Annons:
BARFmycat
2010-10-25 22:11
#1

Vad roligt, vilket framsteg!Skrattande

Du kan ge nästan hur mycket du vill, sä länge det inte överstiger 50% av hans totala foderintag över en tiodagarsperiod, då kan han riskera få brist.

Kycklinglever och kycklingmage brukar många katter också gilla, och lammfärs, om du vill testa fler "favoriter"Flört

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

kejal
2010-10-25 22:57
#2

Ja, jag blev så glad! Trodde det skulle vara hopplöst, men kanske är han bara svårflörtad!

Men så bra, då ska han få massa kycklinghjärta Skrattande Kycklinglever har jag velat prova att ge, men det verkar man inte få ge så mycket av? Kycklingmage hade jag inte ens tänkt på! Skrattande

BARFmycat
2010-10-26 00:19
#3

#2

ja det är så med dem flesta, de är lite fega när de gäller att pröva något nytt bara!

Mjo inte mer än typ 10-15%, just kycklinglever är lägre på A-vitaminvärdet än övriga leversorter (det är det man inte vill överdosera) så det går att ge lite mer av den leversorten än andra leversorter.

Kycklingmage är ganska hårt, så det kan nog vara bäst att skära det i småbitar i början om han drar sig för att tugga.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Ligonskrutt
2010-10-27 12:43
#4

#2  tänk bara på att vara försiktig med lever eftersom det kan ge lös mage om katten är ovan!

Upp till toppen
Annons: