Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 2496 ggr
BARFmycat
8/19/10, 3:29 PM

Dirty Jobs i BARF-fabrik!

Trodde först inte att det var sant när jag hörde att det fanns en BARF-fabrik, men Mike Rowe (stavning?) och hans filmteam har tydligen lyckats hitta en, SoCal BARF i Hollister.

Det här avsnittet måste man ju försöka få tag på i full längd, men här är ett klipp där de bl. a diskuterar användandet av vom som damjackor och jonglerar med hjärtanTungan ute

http://dsc.discovery.com/videos/dirty-jobs-vellum.html

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Bogart
8/20/10, 3:27 AM
#1

Jo, det där avsnittet har jag sett några gånger. BARF är ju egentligen färdigmald blandning (vi i Sverige har ändrat innebörden av uttrycket av någon konstig anledning) så det är ju inte konstigt att det finns fabriker som gör BARF. Flört

Förresten, så vitt jag vet så heter stället han på Green Tripe, även det ligger i Hollister. Står ju under videoklippet att det är där han är. http://www.greentripe.com/

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Heffipeffi
8/20/10, 4:04 AM
#2

Varifrån har du fått att BARF är färdigmald blandning? Jag började läsa om BARF för 12-13 år sedan. Då fanns inte mkt på svenska, och jag kan inte påminna mig att ngn skrev om  BARF som färdig blandning. Det som ofta poängteras i BARF är variation, och har man färdig blandning blir det ju ingen variation.

Bogart
8/20/10, 4:37 AM
#3

#2 Ian Billinghurst myntade begreppet BARF, och han förespråkar (eller i alla fall gjorde det) just malda blandningar, som han dessutom säljer själv.

Uttrycket BARF verkar användas endast för malda blandningar på till exempel amerikanska forum. Det vi kallar BARF är ju all sorts råutfodring av carnivorer - detta kallas helt enkelt "raw feeding".

Det är i alla fall så som det verkar se ut nu med begreppen. Jag kommer aldrig förstå varför vi envisas med att kalla det BARF, varför kan det inte få heta råutfodring helt enkelt? Att begreppen används på olika sätt krånglar ju bara till det, ett begrepp som råutfodring kan ju inte misstolkas i alla fall.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Heffipeffi
8/20/10, 2:26 PM
#4

Nej, det intrycket har inte jag fått av Billinghurst. Har du läst hans första bok?  Undrar om inte det här med färdigmaldamalda blandningar har tillkommit senare för att göra det enklare för människor som inte har kunskap eller intresse att själv sätta sig in i vad hunden behöver, och också för att kunna göra en affär på det hela och sälja färdig "barf".

Tycker att det var vanligare förr att man talade om just BARF, i dag talas oftast som du säger om rawfeeding.

I mina öron är BARF just en blandning av grönsaker, inälvor, ben och kött, endast en av de olika grenarna inom rawfeeding, sedan fins det ju prey-metoden och säkert flera andra också.
Men jag håller med dig, råutfodring är det bästa för det säger ju precis vad det är.

BARFmycat
8/25/10, 1:10 PM
#5

Det måste ju ändå vara bättre för djuren att äta malda råa blandningar än torrfoder och blötfoder, så länge de är anpassade till det djurslag som utfodras.

Jag tycker att BARF i sin exakta benämning (biologiskt anpassad rå föda) sammanfatt väldigt bra det som i alla fall jag eftersträvar. Råkost låter lite mer som.. en köttbit här, en köttbit där, inte så noga så länge det är rått. BARF låter lite mer som att man tänkt till och verkligen räknat ut vad som verkligen är bäst för sitt djur.
Men det är bara så som jag uppfattar det, jag säger naturligtvis inte att det är så!

Jag gillar ordet BARF och håller mig till det, enda gången det är lite problematiskt är när några hormonstinna tonårspojkar ska haka upp sig på att det betyder "spya" på engelskaTungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: